Nieuwe activiteit: QwertyAfro A/B/C

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Nieuwe activiteit: QwertyAfro A/B/C

Post by Sjoerd »

Deze activiteit is geïnspireerd door QwertyAfro van het youtube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCsGy5Q ... n_MvNq8Vfg
In de laatste aflevering over Metrosimulator (deel 6, vorige week verschenen) op dit kanaal (https://youtu.be/BaEV5bq3j20) heeft QwertyAfro een scenario gesuggereerd met metro's die eindigen op station Oostpark (lijn C) en Stadionweg (lijn A), aangezien er op deze stations ongebruikte perrons aanwezig zijn.
Deze activiteit realiseert dat scenario;

-> Lijn A: Simvliet Centrum - Araplein, elke 10 minuten.
-> Lijn A: Stadionweg - Araplein, spitsdienst, elke 10 minuten.
-> Lijn B: Simvliet Centrum - De Molens, elke 10 minuten.
-> Lijn C: Simvliet Airport - Oostpark, elke 10 minuten.
-> Lijn C: Simvliet Airport - Lelywaard, elke 10 minuten.

Samen worden hiermee de volgende intervallen gerealiseerd:
-> Simvliet Airport - Simvliet Centrum: een metro elke 5 minuten.
-> Simvliet Centrum - Stadionweg: een metro elke 2,5 minuten.
-> Stadionweg - Araplein: een metro elke 5 minuten.
-> Stadionweg - De Molens: een metro elke 10 minuten.
-> Stadionweg - Oostpark: een metro elke 5 minuten.
-> Oostpark - Lelywaard: een metro elke 10 minuten.

Image

Tevens gebruikt deze activiteit een breed spectrum aan materieel, inclusief de oudere metro's.

In de activiteit "QwertyAfro-A" rij je de metro Lijn A: Stadionweg - Araplein (type RSG3, start bij Araplein).
In de activiteit "QwertyAfro-B" rij je de metro Lijn B: Simvliet Centrum - De Molens (type SG2, start bij De Molens).
In de activiteit "QwertyAfro-C" rij je de metro Lijn C: Simvliet Airport - Oostpark (type MG2, start bij Simvliet Airport).

Apart van in welke metro je rijdt zijn de activiteiten verder gelijk.

Je kunt naar wens een andere metro in het netwerk overnemen; als je niets doet, zal de toegewezen metro automatisch op de AI rijden.
Schakel deze uit met "C" om zelf te rijden.


Installatie:
------------

-> Plaats de bestanden in de map "Beta39\Data\Simvliet2020\Activities"
Attachments
Activity QwertyAfro.zip
Activiteit QwertyAfro
(194.41 KiB) Downloaded 256 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Nieuwe activiteit: QwertyAfro A/B/C

Post by Maronit »

ik weet niet of het aan het scenario ligt, maar de AI ontgrendelt de deuren hier aan de verkeerde kant...

Image
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: QwertyAfro A/B/C

Post by Sjoerd »

Dat was mij ook al opgevallen ja. Bij een type T gebeurd dat ook. Jammer genoeg is het niet mogelijk invloed uit te oefenen op het ontgrendelen van de deuren via de AI; geloof me, ik heb het geprobeerd met alle opdrachtregels die ik kon verzinnen, om het openen van deuren door de AI te realiseren (dat zou de simulatie een stuk realistischer laten ogen). Helaas is dat niet gelukt. :(
Het is mogelijk om een metro (consist) aan het begin van de simulatie te plaatsen met de deuren links of rechts open, het is niet mogelijk om opdracht te geven bij een station (aan de AI) om de deuren te openen. Of te kiezen aan welke zijde er ontgrendeld wordt.
Dat betekend dat de situatie die je hier ziet gewoon een kleine bug is in de simulator. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply