goededag mede simmers voor een act waarbij ik metros wil laten eindigen op SVC ivm terreurdreiging op SAP heb ik een overloopwissel naar SVC1 nodig wat de screen laat zien
Voorstel
Moderator: senjer
- Maronit
- Posts: 173
- Joined: 23 Feb 2015, 16:25
- Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)
Re: Voorstel
je kunt ook de uitloopsporen aan de achterzijde gebruiken om te keren, scheelt weer werk
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW
Re: Voorstel
Dat is juist het probleem ik ga de ai mega act van 2020 gebruiken dan kun je niet even eentje op de keersporen laten kerenMaronit wrote:je kunt ook de uitloopsporen aan de achterzijde gebruiken om te keren, scheelt weer werk
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
Re: Voorstel
Als je toch geen gebruik wilt maken van de tunnel kun je de rijtuigen ook gewoon op de tunnelingangen laten keren. (528 en 529)
Re: Voorstel
Ik ben bang dat de AI dat niet zal snappen en gewoon doorrijdt. Maar keren op het keerspoor zou in principe geen probleem moeten zijn met hoge frequentie, je moet alleen de rijwegen goed configureren. Ik zou proberen doorgaande rijweg van 108 naar 106 en automatisch keren op 101/102 naar 107/109 en dan een korte pauze tot vertrek. Alternatief is afwisselend binnenkomen op 106/107 en daar kort pauzeren en dan keren op 101/102 en terug naar 109. Je moet even kijken wat het minste vertraging oplevert. Je zult ergens een buffer moeten inbouwen qua rijtijd om te zorgen dat het niet ophoopt.
Re: Voorstel
dan ga ik dat morgen even uitzoeken:D maar mijn idee was eigenlijk meer dat door een extra overloop wissel van de 108 naar de 109 welke in Simvliet 2013 wel er is wonderen zou doen voor mijn idee alleen Simvliet 2013 gebruiken is zo onecht... alsof SAP dan niet bestaatMichiel wrote:Ik ben bang dat de AI dat niet zal snappen en gewoon doorrijdt. Maar keren op het keerspoor zou in principe geen probleem moeten zijn met hoge frequentie, je moet alleen de rijwegen goed configureren. Ik zou proberen doorgaande rijweg van 108 naar 106 en automatisch keren op 101/102 naar 107/109 en dan een korte pauze tot vertrek. Alternatief is afwisselend binnenkomen op 106/107 en daar kort pauzeren en dan keren op 101/102 en terug naar 109. Je moet even kijken wat het minste vertraging oplevert. Je zult ergens een buffer moeten inbouwen qua rijtijd om te zorgen dat het niet ophoopt.
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
Re: Voorstel
Ik zou proberen om elke lijn een eigen keerspoor te geven. Bijvoorbeeld het volgende:
Lijn A: 108 -> 107 Keren aan perron -> 111
Lijn B: 108 -> 106 uitstaphalte -> Keerspoor 101 -> 109 instaphalte -> 111
Lijn C: 108 -> 106 uitstaphalte -> Keerspoor 102 -> 109 instaphalte -> 111
Of in een andere volgorde natuurlijk.
Lijn A: 108 -> 107 Keren aan perron -> 111
Lijn B: 108 -> 106 uitstaphalte -> Keerspoor 101 -> 109 instaphalte -> 111
Lijn C: 108 -> 106 uitstaphalte -> Keerspoor 102 -> 109 instaphalte -> 111
Of in een andere volgorde natuurlijk.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: Voorstel
Dat is misschien wel de beste oplossing, maar alleen zolang alles op tijd blijft rijden. Zodra er een rit vertraagd is zit je in de knoop met vaste aankomstsporen per lijn, daarom is het automatisch keren ook bedacht. Misschien dan keren op 107 indien vrij, anders via 106 naar willekeurig keerspoor en terug naar 109.
Re: Voorstel
Heb al het een beetje draaien heb een HSM pendel ingelegd tussen SVC en SDW alleen de act start niet op de tijd die ik wil en daarom loopt het verkeerd..
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
Re: Voorstel
Starttijd kun je instellen, let daarbij goed op dat er twee starttijden staan, die van de activity zelf en die van je dienstkaartje. Die laatste is niet gekoppeld aan de simulatie maar wordt alleen gebruikt op het dienstkaartje zelf.
Ik zat trouwens nog te denken, om het keerproces te versnellen zou ik wat ZUB koppelspoelen kunnen toevoegen zodat het SG3/RSG3 materieel gebruik kan maken van uitgesteld remmen en niet met 10km/u langs het perron hoeft te rijden. Dat versnelt de rijtijd van het keerspoor naar het perron van circa 75 naar 45 seconden, en daarmee zijn de wissels ook minder lang bezet wat bij hoge frequenties wel zo fijn is.
Ik zat trouwens nog te denken, om het keerproces te versnellen zou ik wat ZUB koppelspoelen kunnen toevoegen zodat het SG3/RSG3 materieel gebruik kan maken van uitgesteld remmen en niet met 10km/u langs het perron hoeft te rijden. Dat versnelt de rijtijd van het keerspoor naar het perron van circa 75 naar 45 seconden, en daarmee zijn de wissels ook minder lang bezet wat bij hoge frequenties wel zo fijn is.