Voorstel

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Voorstel

Post by Lincoln »

goededag mede simmers voor een act waarbij ik metros wil laten eindigen op SVC ivm terreurdreiging op SAP heb ik een overloopwissel naar SVC1 nodig wat de screen laat zien


Image
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Voorstel

Post by Maronit »

je kunt ook de uitloopsporen aan de achterzijde gebruiken om te keren, scheelt weer werk :D
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Voorstel

Post by Lincoln »

Maronit wrote:je kunt ook de uitloopsporen aan de achterzijde gebruiken om te keren, scheelt weer werk :D
Dat is juist het probleem ik ga de ai mega act van 2020 gebruiken dan kun je niet even eentje op de keersporen laten keren
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Voorstel

Post by senjer »

Als je toch geen gebruik wilt maken van de tunnel kun je de rijtuigen ook gewoon op de tunnelingangen laten keren. (528 en 529) ;)
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Voorstel

Post by Michiel »

Ik ben bang dat de AI dat niet zal snappen en gewoon doorrijdt. Maar keren op het keerspoor zou in principe geen probleem moeten zijn met hoge frequentie, je moet alleen de rijwegen goed configureren. Ik zou proberen doorgaande rijweg van 108 naar 106 en automatisch keren op 101/102 naar 107/109 en dan een korte pauze tot vertrek. Alternatief is afwisselend binnenkomen op 106/107 en daar kort pauzeren en dan keren op 101/102 en terug naar 109. Je moet even kijken wat het minste vertraging oplevert. Je zult ergens een buffer moeten inbouwen qua rijtijd om te zorgen dat het niet ophoopt.
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Voorstel

Post by Lincoln »

Michiel wrote:Ik ben bang dat de AI dat niet zal snappen en gewoon doorrijdt. Maar keren op het keerspoor zou in principe geen probleem moeten zijn met hoge frequentie, je moet alleen de rijwegen goed configureren. Ik zou proberen doorgaande rijweg van 108 naar 106 en automatisch keren op 101/102 naar 107/109 en dan een korte pauze tot vertrek. Alternatief is afwisselend binnenkomen op 106/107 en daar kort pauzeren en dan keren op 101/102 en terug naar 109. Je moet even kijken wat het minste vertraging oplevert. Je zult ergens een buffer moeten inbouwen qua rijtijd om te zorgen dat het niet ophoopt.
dan ga ik dat morgen even uitzoeken:D maar mijn idee was eigenlijk meer dat door een extra overloop wissel van de 108 naar de 109 welke in Simvliet 2013 wel er is wonderen zou doen voor mijn idee alleen Simvliet 2013 gebruiken is zo onecht... alsof SAP dan niet bestaat
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstel

Post by Sjoerd »

Ik zou proberen om elke lijn een eigen keerspoor te geven. Bijvoorbeeld het volgende:

Lijn A: 108 -> 107 Keren aan perron -> 111
Lijn B: 108 -> 106 uitstaphalte -> Keerspoor 101 -> 109 instaphalte -> 111
Lijn C: 108 -> 106 uitstaphalte -> Keerspoor 102 -> 109 instaphalte -> 111

Of in een andere volgorde natuurlijk. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Voorstel

Post by Michiel »

Dat is misschien wel de beste oplossing, maar alleen zolang alles op tijd blijft rijden. Zodra er een rit vertraagd is zit je in de knoop met vaste aankomstsporen per lijn, daarom is het automatisch keren ook bedacht. Misschien dan keren op 107 indien vrij, anders via 106 naar willekeurig keerspoor en terug naar 109.
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Voorstel

Post by Lincoln »

Heb al het een beetje draaien heb een HSM pendel ingelegd tussen SVC en SDW alleen de act start niet op de tijd die ik wil :( en daarom loopt het verkeerd..
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Voorstel

Post by Michiel »

Starttijd kun je instellen, let daarbij goed op dat er twee starttijden staan, die van de activity zelf en die van je dienstkaartje. Die laatste is niet gekoppeld aan de simulatie maar wordt alleen gebruikt op het dienstkaartje zelf.

Ik zat trouwens nog te denken, om het keerproces te versnellen zou ik wat ZUB koppelspoelen kunnen toevoegen zodat het SG3/RSG3 materieel gebruik kan maken van uitgesteld remmen en niet met 10km/u langs het perron hoeft te rijden. Dat versnelt de rijtijd van het keerspoor naar het perron van circa 75 naar 45 seconden, en daarmee zijn de wissels ook minder lang bezet wat bij hoge frequenties wel zo fijn is.
Post Reply