De Loper

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: De Loper

Post by Mark28jr »

weer super gedaan... ziet er echt goed uit
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Voor de mensen die denken dat de afstanden compleet random zijn, staan hieronder wat gegevens die natuurlijk de afstanden tot stand brengen:

Overigens, de spoorstukken zijn geplaatst op basis van mijn beeld van de stad en route D is het laatste wat nog altijd kritiek zal hebben, waarschijnlijk zal Voorburg viersporig worden. :P
En natuurlijk is dit schema een beetje onduidelijk, maar ik laat het begrijpen aan jullie over!

Lijnen:
Lijn A: 30,07 kilometer / 50:40 - 55:40
Lijn B1: 12,23 kilometer / 23:25 - 25:25
Lijn B2: 19,84 kilometer / 37:40 - 40:40
Lijn C: 23,03 kilometer / 38:50 - 42:50
Lijn D: (18,51) kilometer / (------)


Uitleg: Sporenplan
Spoorbaan: (baanvaksnelheid) / lengte (in meters) / [infrastructuur], spoorstukken + [spoorwegovergang] + (wisselstraten) :. tijd (in seconden)
(Alle haltes zijn 130 meters lang (althans, ongeveer) en er zijn een paar sneltramhaltes die 95 meter zijn, maar dat staat er natuurlijk onder)

Regeling (spoorstukken):
360 (80 / 100 / 120)
240 (80 / 100 [wissel/station])
210 (70 / 80 [wissel/station])
180 (50 / 70 [wissel/station])
130 (50 / 70 [kort sneltramspoor])


Route: T = Tussenwater - Briel Centraal :. 8430 m

  • 1: (70) / 750 / [⅜ small bend right], (180) + 180 + 210 + 180 :. 90
    2: (70) / 600 / 180 + 210 + 210 :. 72
    3: (80) / 1530 / [⅝ bend], 210 + 240 + 240 + 240 + 240 + 210 + (150) :. 157
    4: (70) / 650 / 200 + (250) + 200 :. 78
    5: (70) / 730 / [⅜ small bend right], 180 + 220 + 180 + (150) :. 88
    6: (80√ → 100) / 1320 / [⅝ bend], 240 + 360 + 360 + 360 :. 119
    7: (70) / 690 / (300) + 180 + 210 :. 83 (B)
    8: (80) / 720 / 240 + 240 + 240 :. 74
    9: (80 → 70) / 1440 / [late sharp bend] + [late start tunnel], 240 + 240 + 240 + 240 + (480) :. 148

Route: X = Briel Centraal - Briel Centrum :. 2190 m

  • 1: (70) / 660 / [½ small bend left], (300) + 180 + 180 :. 79
    2: (70) / 630 / [½ small bend right], 210 + 210 + 210 :. 76
    3: (70) / 900 / 210 + 210 + 180 + (300):. 108

Route: C = Briel Centrum - Tussenvelden :. 9420 m

  • 1: (70 → 80) / 820 / [bend], (100) + 180 + 240 + (60) + 240 :. 84
    2: (80) / 840 / 240 + 240 + 210 + (150) :. 86
    3: (80) / 660 / [tunnel upwards], 210 + 240 + 210 :. 68
    4: (80) / 840 / 240 + 240 + 210 + (150) :. 86
    5: (80 / 100) / 1080 / [(full) bend], 360 + 360 + 360 :. 97
    6: (80 / 100 → 80 / 70) / 1370 / [small bend right] + [mid tunnel start], 360 + 360 + 240 + 210 + (200) :. 123
    7: (70 → 80) / 900 / [⅓ late small bend left], (240) + 210 + 210 + 240 :. 93
    8: (80) / 660 / [⅔ small bend left], 210 + 240 + 210 :. 68
    9: (80) [bend] / 1020 / 240 + 210 + (120) + 210 + 240 :. 105
    10: (70) / 540 / 180 + 180 + 180 :. 65
    11: (70) / 690 / [small bend right], 180 + 180 + 180 + (150) :. 83

Route: Y = Briel Centrum - Binnenstad Centrum :. 4400 m

  • 1: (70) / 1000 / [¾ late sharp & early end bend], (100) + 210 + (60) + 180 + 180 + (60) + 210 :. 120
    2: (80) / 730 / 210 + (140) + 210 + 210 :. 75
    3: (80) / 720 / [¼ small bend right], 240 + 240 + 240 :. 74
    4: (80 → 70) / 1060 / [mid tunnel start], 240 + 240 + 210 + 180 + (190) :. 109
    5: (80) / 850 / (130) + 240 + 240 + 240 :. 87

Route: B = Binnenstad Centrum - Binnenhof :. 7590 m

  • 1: (80) / 1280 / (140) + 240 + (60) + 210 + 210 + 210 + 210 :. 132
    130

    2: (50 → 70 → 50) / 990 / [10] + 180 + 180 + 210 + (150) + [30] + 130 + [10] + (90) :. 119 (B)
    130

    3: (70 → 50) / 310 / (120) + 180 + [10] :. 37
    130

    4: (50) / 450 / [small bend right], [30] + 130 + [10] + (120) + 130 + [30] :. 81
    130

    5: (50) / 410 / [small bend left], [10] + 180 + [30] + 180 + [10] :. 74
    95

    6: (70) / 960 / [¾ bend] + [early bridge start & end], 210 + 210 + 210 + 180 + (150) :. 115
    95

    7: (70) / 650 / [2x ½ bend (¼) on each side], 200 + (250) + 200 :. 78
    95

    8: (70 → 50) / 490 / [bend] + [lower ground], 180 + (120) + 180 + [10] :. 59
    130

    9: (50 → 70) / 570 / [s curve right], [30] + 180 + 180 + 180 :. 68
    95

    10: (50) / 440 / [30] + 130 + (120) + 130 + [30] :. 79
    95

    11: (70 → 50) / 550 / [s curve left], 180 + 180 + 180 + [10] :. 66
    130

    12: (50 → 70) / 490 / [small bend right], [30] + 130 + 180 + (150):. 56
    130

Route: A = Binnenstad Centrum - Merenwijk :. 11280 m

  • 1: (70 → 80 → 70) / 1250 / [bend], (140) + 210 + 210 + 210 + 210 + (60) + (120) + (90) :. 129
    2: (80) / 720 / 240 + 240 + 240 :. 74
    3: (80√ / 100) / 1220 / [small bend], 360 + 360 + (140) + 360 :. 110
    4: (80√ / 100) / 1080 / [small bend], 360 + 360 + 360 :. 97
    5: (80) / 870 / [small bend late start right & early end], 240 + 240 + 210 + (180) :. 90 (D)
    6: (80) / 820 / [short late bend and early end], (100) + 240 + 240 + 240 :. 84
    7: (80) / 620 / 210 + 210 + (200) :. 64
    8: (80 → 70) / 1970 / [sporenplan], (200) + 210 + 240 + {360 + 360} + 360 + 240 :. 203
    9: (80) / 630 / [small bend right], 210 + 210 + 210 :. 65
    10: (80) / 600 / [small bend], (150) + 210 + 240 :. 62
    11: (80) / 960 / [small bend left], 240 + 240 + 240 + 240 :. 99
    12: (70) / 540 / [small bend right], 210 + 180 + (150) :. 65

Route: D = Voorburg - Briel Airport :. (6000) m, (432)

  • ZUB (beveiliging),
    Randstadrail
    1500 m tunnel
    3000 m viaduct (in de stad)
Last edited by Samuel on 29 Jan 2016, 21:12, edited 5 times in total.
I'm not here.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: De Loper

Post by Sjoerd »

Je hebt het duidelijk in veel detail uitgedacht.
Is het ook daadwerkelijk de bedoeling dat dit een tweede netwerk wordt in de simulator naast Simvliet?
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Een aantal dagen geleden heb ik aangegeven dat de recente sporenplan definitief was, maar daar is een verandering in gekomen ;) :

Sporenplan (er wordt nog aan de remise en het treinspoor gewerkt):
De plaats en kleur van de stippen en strepen hebben een unieke betekenis en hiermee kan de route ook in één keer gebouwd worden. Met een beetje logica kun je eruit halen wat de betekenis ervan is, zo weet ik weer wat het is als ik het vergeet. :lol:

In de tunnel tussen Hoekpoort en Binnenstad kun je zoals altijd op het binnenspoor rijden met een trein die alleen met ATB beveiliging werkt en daarop rijden natuurlijk de lijnen B (STW - SLN) en lijn D, maar lijn B rijdt vanaf station Bakkerstraat richting Binnenstad op het buitenspoor samen met de lijnen A en B (STW - BHF) en lijn D nogsteeds op het binnenspoor. Alle drie sporen zijn beveiligd met ATB.

Lijn D heeft vanaf station Binnenstad richting Voorburg een eigen stuk binnenspoor tot aan wisselstraat BSC, die alleen door ZUB beveiligd wordt en dit omdat dit spoor vroeger alleen bereden werd door RSG2's, station binnenstad was namelijk het begin en eindpunt van deze lijn.

Het spoor op het viaduct wordt beveiligd door zowel ATB en ZUB, het spoor is eerst voorzien van ZUB beveiliging.
Het binnenspoor tussen het viaduct en voorburg wordt ook alleen door ZUB beveiligd, maar alle wisselstraten worden door zowel ATB als ZUB beveiligd, het buitenspoor wordt alleen door ATB beveiligd.
I'm not here.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Ik mis nog een ding als ik het goed zie, vanaf het binnenspoor bij Briel Centrum naar het buitenspoor bij Bakkerstraat (waar lijn B naar Slotlaan rijdt als ik het goed begrijp) wordt je eerst naar het middenspoor gedwongen zodra het driesporig wordt om vervolgens door te wisselen naar het rechter buitenspoor. Dat lijkt me een beetje onhandig, omdat D naar Briel Centrum over datzelfde spoor moet maar dan in tegengestelde richting. Dat kan het plannen van de dienstregeling compliceren. Een kort spoortje zoals in mijn prachtige tekening in het blauw zou gelijktijdigheid mogelijk maken, wat het maken van een dienstregeling een stuk eenvoudiger maakt.
Attachments
Wissel.png
Wissel.png (27.3 KiB) Viewed 7256 times
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Ik heb daar een lange tijd niet naar gekeken, ik ging er ook vanuit dat lijn D gebruik zou maken van het buitenspoor links, maar dit blijkt toch niet zo handig te zijn. Later (morgen) verschijnt er wel een nieuwere versie met wat verbeteringen.
I'm not here.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Hier een nieuw sporenplan. (er wordt nog steeds gewerkt aan de remise :P )
I'm not here.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

En nog een sporenplan, deze keer is de spoorhaven af en de fouten zijn verbeterd!
I'm not here.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: De Loper

Post by MG2 »

Kan echt niet wachten om deze te berijden :mrgreen:
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Geef jij Samuel een spoedcursus route editor? Want er mist nog altijd zoiets als een handleiding :D
Post Reply