De Loper

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Hier een nieuw sporenplan (er volgt nog een nieuwere versie).

Nu de sneldienst perrons voorbij moet rijden, betekent dat niet dat deze dienst daar stopt. Dit zijn puur extra perrons die handig kunnen zijn bij uitval van een metro.
Last edited by Samuel on 07 Dec 2015, 19:10, edited 1 time in total.
I'm not here.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Trouwens hoe lang duurt het inrukken vanaf het puntje van lijn B naar remise A? Lijkt me een flink stuk, misschien wat opstelspoortjes (of een volwaardige remise) bij de splitsing van de lijnen A en B? Kan je een mooie driehoek volproppen met opstelcapaciteit (met een verbindingsboogje van B naar A) met flink wat sporen op kleine oppervlakte, waar flink te rangeren valt. Aangezien de aftakking op een fly-over ligt kan je ook daaronder nog wat proppen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: De Loper

Post by Sjoerd »

Mitchell wrote:
Michiel wrote:Nog zo'n wilde fantasie en ik verplicht je om de route editor te leren en dit te bouwen :twisted:
Dit moet toch al genoeg zijn om Sjoerd te laten bouwen :lol: ?
Haha, nou, ik zou er zeker toe bereid zijn; ik heb de komende paar weken vakantie, dus zat vrije tijd. :D
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Is dit naar wens? ;) Sporenplan

Frequentie (max):
Lijn A (Tussenwater - Merenwijk): 7:30
Lijn B (Stadionweg - Slotlaan/Binnenhof): 7:30 (dubbele dienst)
Lijn C (Tussenwater - Tussenvelden): 7:30
Lijn D (Briel Centraal - Briel Airport): 5:00

Deze frequenties kunnen nog veel beter, nu het sporenplan gewijzigd is.
Lijn B maakt van alle vier de sporen in het Centrum gebruik (Stadionweg - Slotlaan: binnenspoor | Stadionweg - Binnenhof: buitenspoor), de sneldienst rijdt ook op het binnenspoor en de andere lijnen op het buitenspoor (Hierdoor wordt de kans op vertraging minder).

Het spoor die de sneldienst gebruikt is vanaf begin tot eind het binnenspoor, dubbelsporig in het Centrum en enkelsporig na het viaduct(het spoor is ook enkelsporig tussen Briel Centrum en Stationsweg).

Deze lijn een eigen aftakking geven vanaf het viaduct lijkt mij iets te makkelijk gezocht! Ik kies eerder voor een wat langere route langs het normaal metro netwerk, dit lijkt mij een wat leukere HSM! :P
I'm not here.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: De Loper

Post by senjer »

Ik ben zeer benieuwd hoe je de redelijk grote remise daartussen gaat krijgen. :P
Je mag ook wel gelijk extra mensen in dienst nemen om te rangeren, de remise is ook niet echt heel economisch ingericht.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

Een remise in elkaar zetten is ook niet mijn sterkste kant en misschien is mijn inschatting van de grootte niet helemaal goed. :lol:
I'm not here.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: De Loper

Post by Michiel »

Remise moet je niet al te erg uitwerken, dat is gewoon een kwestie van bouwen en kijken hoe het uitkomt :P
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: De Loper

Post by Mark28jr »

het ziet er mooi uit hoor...

je bent lekker druk er mee bezig...

is het de bedoeling dat dit het vervolg wordt op Metrosimualtie van hier of gaat dit een hele nieuwe kant op? :?: :oops:
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: De Loper

Post by Samuel »

senjer wrote:Je mag ook wel gelijk extra mensen in dienst nemen om te rangeren, de remise is ook niet echt heel economisch ingericht.
Dan moet dit beter zijn, denk ik? :)
I'm not here.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: De Loper

Post by MG2 »

Ik zie nogal wat haltes, en de lijnen lijken lang, (precies zoals ik het leuk vind) dus hoe lang zijn de lijnen?
Post Reply