Hier een nieuw sporenplan (er volgt nog een nieuwere versie).
Nu de sneldienst perrons voorbij moet rijden, betekent dat niet dat deze dienst daar stopt. Dit zijn puur extra perrons die handig kunnen zijn bij uitval van een metro.
De Loper
Moderator: senjer
Re: De Loper
Trouwens hoe lang duurt het inrukken vanaf het puntje van lijn B naar remise A? Lijkt me een flink stuk, misschien wat opstelspoortjes (of een volwaardige remise) bij de splitsing van de lijnen A en B? Kan je een mooie driehoek volproppen met opstelcapaciteit (met een verbindingsboogje van B naar A) met flink wat sporen op kleine oppervlakte, waar flink te rangeren valt. Aangezien de aftakking op een fly-over ligt kan je ook daaronder nog wat proppen.
Re: De Loper
Haha, nou, ik zou er zeker toe bereid zijn; ik heb de komende paar weken vakantie, dus zat vrije tijd.Mitchell wrote:Dit moet toch al genoeg zijn om Sjoerd te laten bouwen ?Michiel wrote:Nog zo'n wilde fantasie en ik verplicht je om de route editor te leren en dit te bouwen
CEO of the Rijndam Electrical Transport company
Re: De Loper
Is dit naar wens? Sporenplan
Frequentie (max):
Lijn A (Tussenwater - Merenwijk): 7:30
Lijn B (Stadionweg - Slotlaan/Binnenhof): 7:30 (dubbele dienst)
Lijn C (Tussenwater - Tussenvelden): 7:30
Lijn D (Briel Centraal - Briel Airport): 5:00
Deze frequenties kunnen nog veel beter, nu het sporenplan gewijzigd is.
Lijn B maakt van alle vier de sporen in het Centrum gebruik (Stadionweg - Slotlaan: binnenspoor | Stadionweg - Binnenhof: buitenspoor), de sneldienst rijdt ook op het binnenspoor en de andere lijnen op het buitenspoor (Hierdoor wordt de kans op vertraging minder).
Het spoor die de sneldienst gebruikt is vanaf begin tot eind het binnenspoor, dubbelsporig in het Centrum en enkelsporig na het viaduct(het spoor is ook enkelsporig tussen Briel Centrum en Stationsweg).
Deze lijn een eigen aftakking geven vanaf het viaduct lijkt mij iets te makkelijk gezocht! Ik kies eerder voor een wat langere route langs het normaal metro netwerk, dit lijkt mij een wat leukere HSM!
Frequentie (max):
Lijn A (Tussenwater - Merenwijk): 7:30
Lijn B (Stadionweg - Slotlaan/Binnenhof): 7:30 (dubbele dienst)
Lijn C (Tussenwater - Tussenvelden): 7:30
Lijn D (Briel Centraal - Briel Airport): 5:00
Deze frequenties kunnen nog veel beter, nu het sporenplan gewijzigd is.
Lijn B maakt van alle vier de sporen in het Centrum gebruik (Stadionweg - Slotlaan: binnenspoor | Stadionweg - Binnenhof: buitenspoor), de sneldienst rijdt ook op het binnenspoor en de andere lijnen op het buitenspoor (Hierdoor wordt de kans op vertraging minder).
Het spoor die de sneldienst gebruikt is vanaf begin tot eind het binnenspoor, dubbelsporig in het Centrum en enkelsporig na het viaduct(het spoor is ook enkelsporig tussen Briel Centrum en Stationsweg).
Deze lijn een eigen aftakking geven vanaf het viaduct lijkt mij iets te makkelijk gezocht! Ik kies eerder voor een wat langere route langs het normaal metro netwerk, dit lijkt mij een wat leukere HSM!
I'm not here.
Re: De Loper
Ik ben zeer benieuwd hoe je de redelijk grote remise daartussen gaat krijgen.
Je mag ook wel gelijk extra mensen in dienst nemen om te rangeren, de remise is ook niet echt heel economisch ingericht.
Je mag ook wel gelijk extra mensen in dienst nemen om te rangeren, de remise is ook niet echt heel economisch ingericht.
Re: De Loper
Een remise in elkaar zetten is ook niet mijn sterkste kant en misschien is mijn inschatting van de grootte niet helemaal goed.
I'm not here.
Re: De Loper
Remise moet je niet al te erg uitwerken, dat is gewoon een kwestie van bouwen en kijken hoe het uitkomt
Re: De Loper
het ziet er mooi uit hoor...
je bent lekker druk er mee bezig...
is het de bedoeling dat dit het vervolg wordt op Metrosimualtie van hier of gaat dit een hele nieuwe kant op?
je bent lekker druk er mee bezig...
is het de bedoeling dat dit het vervolg wordt op Metrosimualtie van hier of gaat dit een hele nieuwe kant op?
Re: De Loper
Dan moet dit beter zijn, denk ik?senjer wrote:Je mag ook wel gelijk extra mensen in dienst nemen om te rangeren, de remise is ook niet echt heel economisch ingericht.
I'm not here.
Re: De Loper
Ik zie nogal wat haltes, en de lijnen lijken lang, (precies zoals ik het leuk vind) dus hoe lang zijn de lijnen?