routes.ctd aanpassen

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Schuitema1982
Posts: 12
Joined: 19 Feb 2015, 15:59

routes.ctd aanpassen

Post by Schuitema1982 »

Hallo allemaal,

is het ook mogelijk dat je het bestand routes.ctd kunt aanpassen zodat de metro's non-stop op en af blijven rijden zonder dat deze blijven stilstaan bij een eindpunt? Dit vraag ik omdat mijn opa niet overweg kan met de codes hij is namelijk 82 jaar en wil heel graag in 1 metro op en neer blijven rijden.
Kan iemand mij Please helpen?

Alvast bedankt daarvoor..... ;)
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: routes.ctd aanpassen

Post by senjer »

Het blijven staan van de metro's op het eindpunt is geregeld in de .ACT bestanden. Het .CTD bestand is alleen voor zaken als rijwegen.

Uitgaande dat je bedoeld dat de metro stopt aan het einde van de activity tijd raad ik je dan aan om de ''Day'' acivities te doen. Deze duren meerdere uren waardoor je voor lange tijd door kunt blijven rijden. Helemaal non-stop kun je ze niet laten rijden zolang gebruik wordt gemaakt van het huidige .act bestand.
Schuitema1982
Posts: 12
Joined: 19 Feb 2015, 15:59

Re: routes.ctd aanpassen

Post by Schuitema1982 »

Hoi Senjer,

Bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag. Is het niet mogelijk om de .ACT bestanden in te lezen als text bestand?
Anders is het nog geen probleem hoor want dan blijf ik er gewoon naast mn opaatje zitten. Dan zet ik de simulator gewoon klaar zodat hij alleen nog maar hoeft te rijden.



senjer wrote:Het blijven staan van de metro's op het eindpunt is geregeld in de .ACT bestanden. Het .CTD bestand is alleen voor zaken als rijwegen.

Uitgaande dat je bedoeld dat de metro stopt aan het einde van de activity tijd raad ik je dan aan om de ''Day'' acivities te doen. Deze duren meerdere uren waardoor je voor lange tijd door kunt blijven rijden. Helemaal non-stop kun je ze niet laten rijden zolang gebruik wordt gemaakt van het huidige .act bestand.
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: routes.ctd aanpassen

Post by nstomjanssen2000 »

Zeker, dat is juist de manier om .act en .ctd-bestanden aan te passen, gewoon laden in Wordpad.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: routes.ctd aanpassen

Post by senjer »

Ik denk eerder dat Schuitema1982 bedoeld dat het begrijpbaar is voor een leek. Dat is helaas niet mogelijk. De bestanden zijn te bewerken met Kladblok of Notepad++ maar daar zal altijd voor moeten worden ingelezen om de scripttaal te begrijpen.
Schuitema1982
Posts: 12
Joined: 19 Feb 2015, 15:59

Re: routes.ctd aanpassen

Post by Schuitema1982 »

Dank jullie wel voor jullie reactie. ik heb ook even gekeken naar de code taal in wordpad en ik begrijp nu hoe het verhaal ongeveer in elkaar steekt.
Ik ga in ieder geval de day activities spelen. En op een ander tijdstip ga ik proberen de technische taal leren te lezen. haha :lol:
Nogmaals bedankt!
Post Reply