Probleem bij posten audio bestand

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Probleem bij posten audio bestand

Post by Lincoln »

Hallo beste forum leden
TBV de 5300/5400 serie heb ik audio opgenomen van de 5300/5400 waarvan 1 zeer goed te gebruiken zou kunnen zijn.
1 probleem het forum accepteert geen .m4a bestanden (.m4a is audio) en laat deze opnames zich als .m4a op mijn pc bevinden helaas krijg ik geen reactie op mijn pm naar Michiel en ik heb geen flauw idee hoe mijn opnames dan Michiel kunnen bereiken mvg RetMetrofan
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Probleem bij posten audio bestand

Post by Maronit »

RetMetrofan wrote:Hallo beste forum leden
TBV de 5300/5400 serie heb ik audio opgenomen van de 5300/5400 waarvan 1 zeer goed te gebruiken zou kunnen zijn.
1 probleem het forum accepteert geen .m4a bestanden (.m4a is audio) en laat deze opnames zich als .m4a op mijn pc bevinden helaas krijg ik geen reactie op mijn pm naar Michiel en ik heb geen flauw idee hoe mijn opnames dan Michiel kunnen bereiken mvg RetMetrofan
het geluid van deze treinen is er vgm al, maar er de huidige engine kan dit niet aan.
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: Probleem bij posten audio bestand

Post by Tiesder »

Michiel wrote:It's mainly the unrealistic sounds that hold back this train, they have very particular sounds from the traction system that with the current version of the software cannot be produced. While the other trains do not have perfect sounds either, they are not as much off as this one (well except for the locomotives, those are even worse, but leaving those out would take the fun out of it).
Snel vertaald: De huidige versie van de software die gebruikt word kan de het geluid van de tractie systemen niet goed nabootsen.
Dat is de voornaamste reden waarom deze metro niet in de sim zit.
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Probleem bij posten audio bestand

Post by Lincoln »

Tiesder wrote:
Michiel wrote:It's mainly the unrealistic sounds that hold back this train, they have very particular sounds from the traction system that with the current version of the software cannot be produced. While the other trains do not have perfect sounds either, they are not as much off as this one (well except for the locomotives, those are even worse, but leaving those out would take the fun out of it).
Snel vertaald: De huidige versie van de software die gebruikt word kan de het geluid van de tractie systemen niet goed nabootsen.
Dat is de voornaamste reden waarom deze metro niet in de sim zit.
Dat is juist de reden dat ik het heb opgenomen
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Probleem bij posten audio bestand

Post by nstomjanssen2000 »

Je snapt het misschien niet helemaal, het probleem is niet de geluidsopnamen maar de manier waarop geluid gemaakt wordt. In de sim is bij de metro's een bepaald geluidje genomen, dat getransponeerd wordt naar de snelheid. (een lager geluid voor lage snelheden, een hoger geluid voor hoge snelheden) Ik ben helemaal niet bekend met de bommetjes (of welke andere metro dan ook) maar de manier waarop deze metro geluid maakt schijnt heel anders te zijn dan de toon simpel transponeren.

Maar om even terug te komen op je oorspronkelijke vraag: Je kunt de bestanden inpakken naar een zipje en die dan uploaden naar een uploadsite. (bijvoorbeeld WeTransfer) Vervolgens kun je de link op het forum plaatsen, zodat Michiel hem kan downloaden. (je kunt het bestand eventueel ook in een PM zetten als je niet wilt dat iedereen het downloadt)
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Probleem bij posten audio bestand

Post by Lincoln »

nstomjanssen2000 wrote:Je snapt het misschien niet helemaal, het probleem is niet de geluidsopnamen maar de manier waarop geluid gemaakt wordt. In de sim is bij de metro's een bepaald geluidje genomen, dat getransponeerd wordt naar de snelheid. (een lager geluid voor lage snelheden, een hoger geluid voor hoge snelheden) Ik ben helemaal niet bekend met de bommetjes (of welke andere metro dan ook) maar de manier waarop deze metro geluid maakt schijnt heel anders te zijn dan de toon simpel transponeren.

Maar om even terug te komen op je oorspronkelijke vraag: Je kunt de bestanden inpakken naar een zipje en die dan uploaden naar een uploadsite. (bijvoorbeeld WeTransfer) Vervolgens kun je de link op het forum plaatsen, zodat Michiel hem kan downloaden. (je kunt het bestand eventueel ook in een PM zetten als je niet wilt dat iedereen het downloadt)
Dat heb ik gedaan dus mag er een slotje op alstublieft
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
Post Reply