Videokaart

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Potential
Posts: 5
Joined: 06 Aug 2015, 18:45
Location: Rotterdam Noord

Videokaart

Post by Potential »

Hallo , ik wil Metro Simulator Downloaden. maar ik denk dat me videokaart te zwak is,

Mij videokaart heet : intel Express Chipset Family , weten jullie welke videokaart ik kan halen voor Metro Simulator voor Goedkoop natuurlijk lol .



Thanks , Potential ;)
Whats,s Up :?:
wertyton
Posts: 36
Joined: 20 Jan 2015, 17:55

Re: Videokaart

Post by wertyton »

nvidia gforce x210 is rond de 30 a 40 euro
Potential
Posts: 5
Joined: 06 Aug 2015, 18:45
Location: Rotterdam Noord

Re: Videokaart

Post by Potential »

Waar koop je die Media Markt fso :?:




Thanks , Potential
Whats,s Up :?:
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Videokaart

Post by Michiel »

wertyton wrote:nvidia gforce x210 is rond de 30 a 40 euro
Dat is wel een hele zwakke videokaart, ik vermoed niet dat die de volgende versie met belichting aan kan. Dan zou je toch minstens een 460 moeten hebben schat ik zo.
Potential
Posts: 5
Joined: 06 Aug 2015, 18:45
Location: Rotterdam Noord

Re: Videokaart

Post by Potential »

hmm .. welke is een goeie :?: , mijn vader heeft "Windows XP maar wel met een Goeie Kaart weet alleen niet welke ...







Thanks , Potential
Whats,s Up :?:
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Videokaart

Post by senjer »

Voor een exemplaar zoals Michiel aangeeft ben je snel zo'n €60 kwijt. Een voldoende MSI Nvidia 730 GT kost bij Alternate €76,90. Let wel op of je andere hardware compatibel is met de videokaart die je wilt hebben.

En Windows XP is sowieso een probleem aangezien modere drivers hier niet meer voor uitkomen. Daarbij is het ook nog een groot veiligheidsrisico.
AJV1958
Posts: 14
Joined: 05 Apr 2015, 18:25

Re: Videokaart

Post by AJV1958 »

Om je een advies te geven, raad ik je aan over te gaan naar windows 7 of 8.
Bovendien kan je met de genoemde windows versies gratis upgraden naar windows 10
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Videokaart

Post by Tom »

Zo te merken heb je een vrij oud systeem, de 'intel express chipset family' is echt een oud beestje, de meeste recente Intel CPU's hebben geïntegreerde HD graphics aan boord, maar jouw chip is echt nog een losse chip.

Kun je meer specificaties van je systeem geven. Ik ben onder andere benieuwd naar je processor en geheugen. Denk dat jouw systeem dusdanig verouderd is dat upgraden haast niet kan en waarschijnlijk zonde is van het geld.
Potential
Posts: 5
Joined: 06 Aug 2015, 18:45
Location: Rotterdam Noord

Re: Videokaart

Post by Potential »

Thanks voor de replay,s , ik ben net naar Windows 10 Geupgrade ,ik had Windows 7 Home

Processor is Pentuim R Dual Core CPU E5300 Model 2,60Ghz
Geheugen is 2048 RAM
Wisselbestand 2975MB Beschikbaar
Direct X 9Ex

Chiptype Intel R GMA 3100



Heel raar me vader heeft ,n Windows XP Maar die ondersteund Microsoft niet meer dus met risico,s maar toch hij heeft hij een Betere Videokaart
ik heb al bij hem Metro Sim Gedownload geen ene probleem daar geen lag helemaal niks soepel hij heeft z,n pc sinds 2004 een HP geloof ik :!:

Thanks , Potential ;)
Whats,s Up :?:
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Videokaart

Post by Tom »

Helaas, maar op jouw systeem zal het niet gaan werken. Dat chipje wat erin zit heeft al moeite met 2D beeld, maar 3D dingen als games gaan gewoon niet helaas.
Post Reply