Videokaart

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Potential
Posts: 5
Joined: 06 Aug 2015, 18:45
Location: Rotterdam Noord

Re: Videokaart

Post by Potential »

Jammer man .. Sugesties welk PC ik zou kunnen halen :?: , en is een Intel HD Graphics goed :?:





ik denk dat je Gelijk heb. dit is een PC die echt ook voor Thuis gebruik geschikt is.
ik ga wel voor andere PC Type,s kijken



Thanks ;)
Whats,s Up :?:
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Videokaart

Post by senjer »

Een intel HD graphics zal met deze beta nog wel werken hetzij met maximaal 15fps. Maar dat zal met de licht/nacht update wel over zijn. Je zult dus zeker voor een duurdere Nividia kaart moeten gaan.

Ga er maar vanuit dat je voor een nieuwe pc die de metrosimulator nog draait in de toekomst zo'n €500 kwijt bent.
Treinengek
Posts: 53
Joined: 21 Apr 2013, 07:38

Re: Videokaart

Post by Treinengek »

En dan kan je uiteraard nog meer soepel draaien. ;)
Vroeger Sebasss.
Richard980
Posts: 28
Joined: 13 Mar 2015, 11:37
Contact:

Re: Videokaart

Post by Richard980 »

senjer wrote:Je zult dus zeker voor een duurdere Nividia kaart moeten gaan.
Vergeet AMD ook niet. :?
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Videokaart

Post by senjer »

Is een optie maar voorlopig werken de AMD kaarten niet zo goed met de simulator. En zolang je niet naar de high-end kaarten gaat kijken is de prijs/presentatie verhouding zo goed als gelijk.
Richard980
Posts: 28
Joined: 13 Mar 2015, 11:37
Contact:

Re: Videokaart

Post by Richard980 »

Wat zijn dan die problemen dan? Want ik heb het hier heb ik geen problemen op AMD als Nvidia. Sterker nog, AMD CrossFire (meerdere videokaarten, raadt ik af bij gewoon gebruik (2x HD 7870XT)) werkt gewoon zonder problemen en prestaties verlies. Iets waar een aantal game developers moeite mee hebben.
Last edited by Richard980 on 14 Aug 2015, 19:14, edited 1 time in total.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Videokaart

Post by senjer »

Het probleem wat momenteel met de AMD kaarten speelt is de weergave van oa de verlichting en hekwerken. Deze vallen deels of volledig weg.
Dat het bij jou allemaal goed werkt is natuurlijk mooi maar er kan niet gegarandeerd worden dat het bij andere ook gaat werken.
Daarbij komt dat zoals je zelf al aangeeft niet alle games geoptimaliseerd zijn voor de AMD kaarten. Iets wat bij Nvidia beter voor elkaar is.
Richard980
Posts: 28
Joined: 13 Mar 2015, 11:37
Contact:

Re: Videokaart

Post by Richard980 »

Niet alleen bij AMD, maar ook met Nvidia SLI hebben er een aantal moeite, in sommige games schaalt het gewoon mooi door (bijna 2x, 3x en soms ook 4x), maar in veel games heeft een tweede kaartje wat nut, derde heeft soms nog wat nut maar de vierde dat is gewoon weggegooid geld. Maar dat gemiddeld Nvidia beter geoptimaliseerd is klopt ook weer niet, of je bij AMD of Nvidia een kaart koopt voor het zelfde geld, ze zijn vrijwel even goed. Moet alleen (helaas) nog de eerste game tegenkomen die alleen goed geoptimaliseerd is voor AMD, en helaas wordt AMD ook een beetje genaaid door Nvidia/gameontwikkelaars.
Geloof dat qua GPU's wel duidelijk is dat ik een AMD fan ben...
Post Reply