Probleempjes met ACT

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Probleempjes met ACT

Post by metroverslaafde »

Ik heb dit weekend sinds lange tijd weer een eigen act in elkaar gezet, hij ziet er als volgt uit:

4x 3 wagentreinen type-M rijden tussen SAP en SVC, op SVC komen ze aan op spoor twee om vervolgens weer kop te maken richting SAP

De overige metro's rijden van MLS of LEL naar SVCK, dus ze moeten op het keerspoor keren. De metro's halteren even op SVC3 en rijden richting keerspoor. Vanaf het keerspoor zouden ze oorspronkelijk naar SVC2 moeten rijden en daar nog een paar minuten wachten, maar aangezien de pendel met een hoge frequentie rijdt en de dienstregeling geen wachttijden toelaat, laat ik de metro's richting MLS en LEL via SVC1 rijden. Dit spoor werd nog niet gebruikt, dus het zou een prima oplossing zijn, echter stoppen de metro's voordat ze het station binnen rijden en vervolgens rijden ze direct door naar Alexanderpark, waar ze vervolgens 2 of 3 minuten wachten en weer door rijden zonder problemen. Ze halteren dus niet op SVC1.

Mijn pendel ARA SDW heeft ook een klein probleem. 1 drietje RSG2 staat reeds op Araplein en pendelt keurig. Een tweede drietje RSG2 rukt, een paar minuten nadat de eerste metro vertrokken is van Araplein, uit. Hij maakt kop op Araplein en rijdt zonder probleem naar SDW. Als het tijd is schakelt de AI netjes in en het sein gaat op groen, alleen hij blijft staan... Het gekke is dat hij het alleen de 1e keer doet, dus als je hem handmatig het station uitrijdt blijft hij het de rest van de activity doen.
Wat gaat daar mis?

http://simvlietmetrosimulatorbetascreen ... /verborgen
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Probleempjes met ACT

Post by Sjoerd »

Ik zie op het eerste gezicht geen probleem in de ACT staan, dus zou ik hem graag in de simulator willen testen om te zien of ik het probleem kan vinden. Daarvoor heb ik wel het bijbehorende CTD bestand "routespendel.ctd" nodig. Wellicht is daar het probleem te vinden.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Probleempjes met ACT

Post by metroverslaafde »

Klopt, die was ik er vergeten bij te zetten. Hij staat er nu ook.
Als je zin/tijd hebt om hem te testen, zou ik dat heel fijn vinden.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Probleempjes met ACT

Post by Sjoerd »

Ik heb beide problemen bekeken. Ik heb geen fouten kunnen vinden in de ACT of in de CTD betreffende de toedeling van de routes. Wat er in de simulatie gebeurd is mij dus een raadsel. Wat ik zie gebeuren is dat de trein op route X-KC van het opstelspoor naar SVC1 nog voor het bereiken van SVC1 al de nieuwe ritcode (B-CM) aanneemt, en dan gelijk de rijweg wegvalt, zodat de trein bij het ATB-potje aan het begin van het perron stilvalt.
Misschien een bug in de simulator? Geef het even door aan Michiel.

Wat ik wel heb kunnen doen is de CTD iets aanpassen om te zorgen dat de CTA's op Simvliet Centrum de correcte informatie weergeven over de vertrekperrons. Zie bijlage bij deze post.
(ik heb in de act de metro op dienst 111 even vervangen door een SG3-stel, zodat ik wat beter de ATB signalen kon volgen)

Hetzelfde geldt voor Stadionweg en de eerste vertrekkende metro naar Araplein vanaf spoor 5; ik kan de fout niet vinden. :| :?:
Attachments
Activity.zip
(15.54 KiB) Downloaded 205 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Probleempjes met ACT

Post by Sjoerd »

Ik zou zeggen; kijk is wat er gebeurd als de het spoorgebruik veranderd; zet de kerende treinen vanuit Airport op Simvliet centrum eens op spoor 3, en laat de treinen vanuit De Molens/Lelywaard eens keren op spoor 2.
En voor het andere probleem; laat ze eens keren op Stadionweg spoor 4 ipv 5, misschien helpt het.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Probleempjes met ACT

Post by metroverslaafde »

bedankt voor je bericht.

In eerste instantie was spoor 3 gereserveerd voor de metro's richting SAP, vandaar dat daar ook de bestemming op de drim van spoor 3 stond. Dit heb ik weer terug gezet. Ik zou het keerspoor niet hoeven gebruiken als SVC1 te bereiken was vanuit oostelijke richting, dit kan niet meer sinds 3.9 en dus gaan we de keersporen weer op. alleen spoor 2 gebruiken is eigenlijk niet te doen vanwege de wachttijden die ontstaan.

Ik vind het vreemd dat de RSG2 niet goed wegrijdt op SDW5, misschien zal het helpen als ik beide wagendiensten laat uitrukken. Het drietje wat uitrukt doet het namelijk wel goed.

SVC1 lijkt me geen bug, omdat dat spoor eigenlijk bedoeld is voor doorgaand verkeer vanuit de tunnel, maar toch lijkt me dat een metro gewoon hoort te stoppen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Probleempjes met ACT

Post by Sjoerd »

metroverslaafde wrote: SVC1 lijkt me geen bug, omdat dat spoor eigenlijk bedoeld is voor doorgaand verkeer vanuit de tunnel, maar toch lijkt me dat een metro gewoon hoort te stoppen.
Dat klopt, maar doorgaand verkeer vanuit de tunnel behoud zijn ritnummer, waardoor bij het passeren van de wisselstraat en het binnenrijden van het station dit nummer (en dus de identificatie die de metro afgeeft) niet ineens veranderd.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Probleempjes met ACT

Post by metroverslaafde »

Dat is waar ja. Zou het uithalen als ik de mode verander naar AK net als groep. Dus zowel voor groep svc 1 en 2 ak .
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Probleempjes met ACT

Post by metroverslaafde »

Het lijn A pendeltje werkt nu naar behoren. Ik laat twee drietjes uitrukken vanaf de opstelsporen bij Springstraat. Die werkt nu gewoon.
Alleen SVC nog even uitvogelen. Met AK werkt het ook niet.
Het probleem is dat het blok voor het perron oranje is op het CVL paneel als het rijtuig voor het station staat. Het rijtuig halteert midden op de wissels en rijdt dan dus direct door. Het zou dus zomaar een bug kunnen zijn.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Probleempjes met ACT

Post by metroverslaafde »

Ik heb het inmiddels zo geregeld dat de pendel op SVC3 keert, de metro's van de Molens en Lelylaard aankomen op spoor 2, vervolgens keren en dan naar SVC.
De metro's brengen hun wachttijd door op de keersporen en gaan dan pas naar spoor 1, om dan te halteren en door te rijden. Ze stoppen dan net zo lang als op de andere stations.

Ik ben nog volop aan het testen, maar het probleem lijkt opgelost.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat er op de DRIM vertraagd staat op SVC, terwijl de metro's gewoon precies op tijd rijden...

De bestanden zijn te vinden via de link uit mijn eerste post in dit topic. Als er gekke dingen gebeuren, laat maar weten. 8-)
Post Reply