Voorpiepen

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Voorpiepen

Post by HKM362 »

ik heb getracht de CTD aan te Passen voor Simvliet Airport.

spoor 1 voor lijn C richting Lelywaard, Spoor 2 voor lijn B richting De molens en spoor 3 voor lijn A richting Araplein.

hierbij heb ik de ctd veranderd bij aankomst en vertrek op de hierboven genoemde sporen.

Lijn B Heeft Sap2 bij vertrek en aankomst en Lijn A heeft bij aankomst en vertrek Sap3.

op de vertrekborden staan nu bij elk perron de juiste tijden (en niet meer lijn A vertrekt op spoor 3 op het bord bij spoor1)

nu heb ik alleen het probleem dat lijn B voorpiept en gelijk vertrekt terwijl hij netjes de minuten moet afwachten en eerst lijn C die over 2 minuten vertrekt en daarna lijn A die over 4 minuten vertrekt voor moet laten gaan.

kan iemand me hierbij helpen wat ik verkeerd doet of moet veranderen?

Bedankt alvast!
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Voorpiepen

Post by Sjoerd »

Kijk in de CTD naar groep-ID "SAP", en daaronder naar de "Autoblock start" voor de sporen 501, 502 en 503. Daaronder staat voor elk van de drie sporen "start depart ="SAP1" ".
Als jij bv heb ingesteld dat lijn B voortaan van spoor 502 vertrekt (en dat ook is aangegeven als platform SAP2 in de routelijsten, zoals bv. in route B-TM), dan moet je bij spoor 502 bij "start depart" de opgave SAP1 in SAP2 veranderen.

De simulator ziet dan dat er bv een lijn B metro op spoor 502 / platform SAP2 staat, met bestemming M / route B-TM, ziet in de dienstregeling hoe laat die moet vertrekken van platform SAP2, en legt keurig de rijweg op het juiste moment in.

Pas op; als de platform definities in de routes (waar ook de vertrekseconden per tussenhalte in staan, zoals B-TM) nog op SAP1 staan, dan werkt het (voor lijn B) dus niet goed.

Succes! ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

Re: Voorpiepen

Post by HKM362 »

tis gelukt :D Hartelijk dank!
Post Reply