Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

Beschrijving:
-------------
In deze activiteit rij je een shuttle service tussen station De Bergen en het transportmuseum op Simvliet Haven.
Rij eerst naar depot Bergpark spoor A01 (helemaal achteraan). Wissel hier van cabine, schakel de ATB uit (Ctrl+Shift+A)
en accelereer naar 40 km/h. Tussen spoor A01 en het transportmuseum is het spoor niet geëlektrificeerd; als je dit stuk
spoor op rijdt met een lagere snelheid van 40 km/h, dan haal je je bestemming niet, en heb je een diesellok nodig om je
weg te laten slepen (de gele lok staat op spoor SVH4).
Op Simvliet Haven kom je binnen op spoor 2.

Denk er ook op de terugweg aan om de ATB uit te schakelen! Je hebt een snelheid van 40 km/h nodig om depot Bergpark (spoor A01)
weer te bereiken!


Installatie:
------------
-> Plaats de bestanden (na deze te hebben uitgepakt) in de map "Beta39\Data\Simvliet2020\Activities"
Attachments
Activity Museum Shuttle.zip
Nieuwe activiteit: Museum shuttle service
(11.82 KiB) Downloaded 325 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Michiel »

Ik zie dat ik niet de enige ben die uitgeprobeerd heeft met welke snelheid je dit stuk kan overbruggen :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

Gelukkig heb je het sporenplan bij het depot zodanig aangepast dat je niet stroomloos hoeft te keren (zoals met het sporenplan in Simvliet 2017 nodig zou zijn geweest). Anders was deze activiteit nooit mogelijk geweest.

Vraagje; is er ook een manier denkbaar om handwissels (in een activiteit) aan het begin van de simulatie een bepaalde uitganspositie te geven? Ik laat de metro nu binnenkomen op SVH 2, omdat de wissels toevallig zo staan. Daarom heb ik de andere museum-T naar spoor 3 verhuisd.

En nu ik er aan denk; is er ook een manier om iets op de oude CTA's op de perrons bij Simvliet Haven te zetten? Dat zou ook wel leuk zijn; de bestemmingen daarvan instellen in een activity. Bv leuk als je een museumrit gaat rijden naar Oostpark ofzo. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by metroverslaafde »

die wissels waren destijds wel aan te passen, daarvoor moet je even kijken in de museum act van 3.7 en 3.8
thrigger en dan nog een nummer staat me iets van bij. Je moet wel weten hoe ze heten ;) Ik heb geen idee.
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mark28jr »

hij is erg leuk om te doen... maak je vaker dit soort dingen?


waarom kan ik alleen in het grote blauwe vak niks vinden van al die sporen van het museum? aleen dat exstra spoor met goedere trein kan ik vinden op de blauwe kaar..
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

die wissels waren destijds wel aan te passen, daarvoor moet je even kijken in de museum act van 3.7 en 3.8
thrigger en dan nog een nummer staat me iets van bij. Je moet wel weten hoe ze heten ;) Ik heb geen idee.
Die trigger en sequence commando's kunnen de handwissels (zover ik weet) niet aansturen; ze worden alleen gebruikt (ook in mijn museumshuttle activiteit) om rijwegen in te stellen door het depot en automatisch een treinnummer toe te wijzen.
Zouden ze ook voor handwissels kunnen werken? Dan moet je wel de spoorcodes kennen (om te kunnen zeggen dat je een rijweg wilt van spoor ... naar spoor ...), en die zijn in het CVL sporenplan niet zichtbaar aangezien de handwissels enkel buiten het CVL gebied liggen.
hij is erg leuk om te doen... maak je vaker dit soort dingen?
Ja, als ik een goed idee heb voor een leuke activiteit, en ik er een leuke uitdaging in zie.
waarom kan ik alleen in het grote blauwe vak niks vinden van al die sporen van het museum?
Omdat dat gebied buiten de door de CVL bediende sporen valt. Er is geen beveiliging aanwezig; geen ATB geen elektrische wissels, geen seinen... Dus de CVL heeft er ook geen zicht op.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mitchell »

metroverslaafde wrote:thrigger en dan nog een nummer staat me iets van bij. Je moet wel weten hoe ze heten ;) Ik heb geen idee.
Zit er nog steeds in, je kan daar nog steeds gebruik kan maken.
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mark28jr »

Sjoerd... misschien rare vraag hoor.. maar kan je meer van die museum ritten maken? dat er 2 of 3 treinen dat doen maar dat zo ook bijvoorbeeld naar stadionweg gaan of naar luchthaven?
ik kan het zelf niet heb genoeg geprobeerd maar ik heb er geen geduld voor haha

het is maar een vraag hoor..
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

Mark28jr wrote:Sjoerd... misschien rare vraag hoor.. maar kan je meer van die museum ritten maken? dat er 2 of 3 treinen dat doen maar dat zo ook bijvoorbeeld naar stadionweg gaan of naar luchthaven?
ik kan het zelf niet heb genoeg geprobeerd maar ik heb er geen geduld voor haha

het is maar een vraag hoor..
Ja hoor, geen probleem. Maar dat moet even een paar dagen wachten; ik ben momenteel bezig met een express-dienst activiteit, zoals ik ook voor de 2017 situatie heb gedaan (maar dan nu doorgetrokken tot de luchthaven). Door de vele veranderingen in het netwerk kan ik de oude helaas niet aanpassen, dus ik ben daarmee overnieuw begonnen. Ik verwacht er komend weekend mee klaar te zijn, en dan kan ik weer een nieuw idee aanpakken. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mark28jr »

Sjoerd wrote:
Mark28jr wrote:Sjoerd... misschien rare vraag hoor.. maar kan je meer van die museum ritten maken? dat er 2 of 3 treinen dat doen maar dat zo ook bijvoorbeeld naar stadionweg gaan of naar luchthaven?
ik kan het zelf niet heb genoeg geprobeerd maar ik heb er geen geduld voor haha

het is maar een vraag hoor..
Ja hoor, geen probleem. Maar dat moet even een paar dagen wachten; ik ben momenteel bezig met een express-dienst activiteit, zoals ik ook voor de 2017 situatie heb gedaan (maar dan nu doorgetrokken tot de luchthaven). Door de vele veranderingen in het netwerk kan ik de oude helaas niet aanpassen, dus ik ben daarmee overnieuw begonnen. Ik verwacht er komend weekend mee klaar te zijn, en dan kan ik weer een nieuw idee aanpakken. ;)

leuk man.. doe rustig aan het was een vraag in dwing niemand om snel dingen te maken wacht rustig af maar dacht kan altijd vragen

want ik had ook zitten kijken voor werkzaamheden in simvliet maar dat gaat beetje lastig heb ik het idee :P
Post Reply