Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

Mark28jr wrote:Sjoerd... misschien rare vraag hoor.. maar kan je meer van die museum ritten maken? dat er 2 of 3 treinen dat doen maar dat zo ook bijvoorbeeld naar stadionweg gaan of naar luchthaven?
ik kan het zelf niet heb genoeg geprobeerd maar ik heb er geen geduld voor haha
Ik heb nu een activiteit gemaakt waarin je van het museum naar Oostpark rijdt en terug (leek mij een mooie bestemming; het eindpunt van de 1982 route).
Echter, ik heb nog een probleempje waar ik niet omheen kan komen; bij terugkomst bij het depot werken de "trigger"-commandos niet meer, waardoor de automatische rijweginstelling (die ik ook in mijn museumshuttle activiteit gebruikt heb) door het depot niet uitgevoerd wordt (A42 naar spoor A01, daarna naar spoor A51). Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het precies misgaat. Het lijkt er op dat de simulator tijdens de simulatie simpelweg besluit te stoppen met het uitvoeren van die opdrachtregels (alle voorgaande 'triggers' worden wel goed uitgevoerd). :(
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mark28jr »

Sjoerd wrote:
Mark28jr wrote:Sjoerd... misschien rare vraag hoor.. maar kan je meer van die museum ritten maken? dat er 2 of 3 treinen dat doen maar dat zo ook bijvoorbeeld naar stadionweg gaan of naar luchthaven?
ik kan het zelf niet heb genoeg geprobeerd maar ik heb er geen geduld voor haha
Ik heb nu een activiteit gemaakt waarin je van het museum naar Oostpark rijdt en terug (leek mij een mooie bestemming; het eindpunt van de 1982 route).
Echter, ik heb nog een probleempje waar ik niet omheen kan komen; bij terugkomst bij het depot werken de "trigger"-commandos niet meer, waardoor de automatische rijweginstelling (die ik ook in mijn museumshuttle activiteit gebruikt heb) door het depot niet uitgevoerd wordt (A42 naar spoor A01, daarna naar spoor A51). Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het precies misgaat. Het lijkt er op dat de simulator tijdens de simulatie simpelweg besluit te stoppen met het uitvoeren van die opdrachtregels (alle voorgaande 'triggers' worden wel goed uitgevoerd). :(
oke en als we ze zelf moeten omzetten of aanzetten? zal dat lukken denk je?
probeer mee te denken hoor want zelf lukt het me echter niet ben geen genie met dit soort dingen maar vindt het super tof om dit spel te spelen en dat jullie dingen willen maken voor ons als spelers...
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

Mark28jr wrote: oke en als we ze zelf moeten omzetten of aanzetten? zal dat lukken denk je?
Als ik de opdrachtregel er uit haal die bij Oostpark het treinnummer veranderd van 9912XO in 9912OX, ten bate van de terugweg, dan werken de codes bij terugkomst bij de remise wel weer. Maar dan moet je bij Oostpark dus handmatig het treinnummer veranderen (en ik wil toch wat meer kwaliteit bieden dan dat als ik een activiteit maak ;) ).
Die treinnummer wijziging ("9912XO 9912OX TWZ") voert de simulator nu nog goed uit, maar alle commando's die ik daarna wil geven worden genegeerd. :(
vindt het super tof om dit spel te spelen en dat jullie dingen willen maken voor ons als spelers...
Ik ben zelf ook maar een speler van dit programma. Ik kan ook net zo min bij de programmacodes als anderen, dus ik kan veel minder doen dan ik zou willen. In het geval van het probleem waar ik dus nu tegenaan loop; als ik bij mijn gewone werk (verkeerssimulaties bouwen tbv verkeerskundige variantenstudies) tegen een dergelijke situatie aan loop, open ik na de simulatie gewoon een log-bestandje om te zien waarom de simulatie niet doet wat ik wil. Dat kan ik in dit geval dus niet. :(
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Sjoerd
Posts: 5669
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Sjoerd »

Om het even te laten weten; ik heb het probleem kunnen oplossen. Ik kan nu verder het het afbouwen van deze activiteit. ;)

Edit: De activiteit is gereed en geüpload naar het forum; viewtopic.php?f=12&t=484
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mark28jr »

Sjoerd wrote:Om het even te laten weten; ik heb het probleem kunnen oplossen. Ik kan nu verder het het afbouwen van deze activiteit. ;)

Edit: De activiteit is gereed en geüpload naar het forum; viewtopic.php?f=12&t=484
ik ga hem kijken haha
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Nieuwe activiteit: Museum Shuttle service

Post by Mark28jr »

Mark28jr wrote:
Sjoerd wrote:Om het even te laten weten; ik heb het probleem kunnen oplossen. Ik kan nu verder het het afbouwen van deze activiteit. ;)

Edit: De activiteit is gereed en geüpload naar het forum; viewtopic.php?f=12&t=484
ik ga hem kijken haha

hij is leuk hoor!
Post Reply