Overzichten tbv activities

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
lbr07
Posts: 5
Joined: 10 Apr 2015, 12:17

Overzichten tbv activities

Post by lbr07 »

Hoi Metrosimmers.

Ik speel de metrosim regelmatig, en heb ook zelf al enkele activities gemaakt met andere dienstregelingen. Ik ben nu volop aan de slag om nieuwe activities te maken, echter loop ik vaak tegen problemen aan.
Zo mis ik eigenlijk vaak overzichten van mogelijkheden in de metrosim. Enkele voorbeelden zijn bijvoorbeeld welk materieel kan er allemaal in een activity gezet worden, een overzicht van het sporenplan enzovoorts. Ik bedoel dan eigenlijk vooral welke versies van welke types. Zo hebben SG2 en MG2 verschillende uitvoeringen, maar wat voor bestandsnamen hebben deze (als voorbeeld 5000-1982.xml)?

Verder vroeg ik mij nog af of iemand tips heeft voor het maken van dienstregelingen? Ik heb nu bijvoorbeeld een Excel-bestand met rijtijden naar volgende stations van verschillende lijnen, en in andere sheets de daadwerkelijke dienstregeling (met formules). Dit werkt aardig, maar moet iedere keer opnieuw opgebouwd worden voor andere activities.

Dit soort info lijkt mij best praktisch en geschikt voor de wiki. Op zich wil ik ook wel meehelpen met het aanvullen.

Groeten,

lbr07 ;)
Post Reply