Metro Simulator porten naar Android/iOS

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
tobirocker51
Posts: 21
Joined: 19 Apr 2013, 18:44

Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by tobirocker51 »

Ik zat me te bedenken of het mogelijk is in de nabije toekomst om MS te porten naar een Android of iOS app.
Uiteraard is MS nog in beta en is het het handigst als dit pas gedaan wordt als hij in een finale fase is, om continu dubbel werk te voorkomen.
Ben iig wel benieuwd of dit technisch mogelijk is, met alle engines en applicaties die er nu worden gebruikt om MS mee te draaien.
Image
Woesh!
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by Michiel »

De simulator zelf heb ik geen plannen voor, wel wil ik op termijn de CVL simulator geschikt maken voor tablets zodat het bedienen van wissels tijdens het rijden makkelijker wordt.
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by Tom »

Wat wel leuk is, je smartphone kunnen gebruiken als Trein TV.
RickM
Posts: 24
Joined: 18 Apr 2013, 06:43

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by RickM »

Michiel wrote:De simulator zelf heb ik geen plannen voor, wel wil ik op termijn de CVL simulator geschikt maken voor tablets zodat het bedienen van wissels tijdens het rijden makkelijker wordt.
In de bus-simulator OMSI hebben ze dit ook gedaan met de boordcomputer. Voor de mensen die dit niet kennen, dat was echt prachtig. Je hoefde in je scherm dus nooit meer naar de boordcomputer te kijken, maar simpelweg op je tablet/telefoon. Helaas hebben ze dit nooit in latere updates meegenomen.

Ook voor deze game zou ik dit geweldig vinden!
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by Michiel »

TreinTV zou ook een leuke zijn. Ik heb al eens een test gemaakt voor TreinTV via het ingebouwde LCD scherm op het Logitech G19 toetsenbord, en ben ook zeker van plan ooit een test met een tabletje te doen. Een tablet als accessoire gekoppeld aan de simulator PC is echter wat anders als een tablet waarop de simulator zelf draait. De manier van invoer op een tablet is heel erg anders, je hebt een geheel andere gebruikersinterface en -invoersysteem nodig. En sowieso, de oorspronkelijke vraag had het over 'nabije toekomst', en daarop is het antwoord sowieso nee :p
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by Maronit »

misschien is een app voor het forum ook een optie? :?:
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by metroverslaafde »

Maronit wrote:misschien is een app voor het forum ook een optie? :?:
Dat ligt denk ik meer in de hand van phpBB.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by Michiel »

Maronit wrote:misschien is een app voor het forum ook een optie?
Die app is er al, hij heet 'webbrowser'. Als er een nutteloze besteding van tijd bestaat is het wel websites ombouwen naar apps. Een paar jaar geleden vonden marketingjongens zonder IT kennis dat om een of andere reden een goed idee, maar dat concept is zwaar achterhaalt (maar helaas nog niet uitgestorven).
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by Maronit »

Michiel wrote:
Maronit wrote:misschien is een app voor het forum ook een optie?
Die app is er al, hij heet 'webbrowser'. Als er een nutteloze besteding van tijd bestaat is het wel websites ombouwen naar apps. Een paar jaar geleden vonden marketingjongens zonder IT kennis dat om een of andere reden een goed idee, maar dat concept is zwaar achterhaalt (maar helaas nog niet uitgestorven).
daar heb je idd gelijk in
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
tobirocker51
Posts: 21
Joined: 19 Apr 2013, 18:44

Re: Metro Simulator porten naar Android/iOS

Post by tobirocker51 »

Een website in app omzetten heeft idd weinig zin.
Ik ben wel benieuwd of dit forum ooit Tapatalk-ondersteuning zou kunnen krijgen, aangezien ik een dagelijks gebruiker van die forum-app ben met Skyscrapercity (Er zou nu een lampje moeten branden bij Michiel ;) )
Image
Woesh!
Post Reply