Een aantal beginnersvraagjes

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

winzontje
Posts: 2
Joined: 14 Mar 2015, 22:14

Een aantal beginnersvraagjes

Post by winzontje »

Hallo allemaal!

Ik heb dit schitterende spel gisteren gedownload, ik stuitte hierdoor op een paar vragen,

1. Ik krijg soms 'vierkanten wielen', wat ik erg irritant vind. Weet iemand hoe je dit op moet lossen?
2. Met één bepaald materieel (vergeten welke, sorry) geeft de ATB aan dat ik de hele tijd alleen 10 mag rijden op een bepaald stuk. Wie iemand hoe je dit ook op moet lossen?
3. Waar staan eigenlijk de templates om te repainten?

Mvg,

Winzontje :D
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by nstomjanssen2000 »

1. Ander rijtuig pakken of de sim herstarten. Bij beta 3.9 kun je de wielen laten herstellen in Bergpark.
2. Waarschijnlijk heeft dit te maken met beveiligingssystemen. De volledige lijn Stadionweg 5 - Araplein is uitgerust met ZUB, de overige lijnen hebben ATB. RSG2 heeft ZUB, MG2, SG2 en de toekomstige MG2/1 en SG2/1 hebben ATB. RSG3 en SG3 en de HSM hebben zowel ATB als ZUB. De locomotief heeft geen beveiligingssystemen, maar mag wel overal rijden. Op de wiki staat een iets leesbaarder overzicht over beveiligingssystemen.
3. Op het forum onder Mededelingen en dan "Repaint wedstrijd - discussie". De templates voor de HSM volgen nog.
Last edited by nstomjanssen2000 on 15 Mar 2015, 13:26, edited 2 times in total.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by metroverslaafde »

3. templates van de hsm staan in de download. Die moet je helemaal zelf repainten.
hell12
Posts: 185
Joined: 18 Apr 2013, 14:30
Location: Hoogvliet

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by hell12 »

1. Op het moment nog niks. Vierkanten wielen kunnen nog gerepareerd worden. Je kan je geluid uitzetten of niet te hard remmen.
2. RSG2 (oftewel de serie 5261 t/m 5271) kan alleen met ZUB rijden.
3. In de installatie map (hoogste waarschijnlijk hier C:\Program Files (x86)\MetroSimulator\MetroSimulator Beta\Data\Custom\Textures)
pc specs:
Intel I7 4790K @ 4.7GHz
Gskill Trident 16GB 1866MHz
EVGA GTX1080ti SC Black Edition
Samsung 950 PRO 512gb
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Michiel »

winzontje wrote:1. Ik krijg soms 'vierkanten wielen', wat ik erg irritant vind. Weet iemand hoe je dit op moet lossen?
Gewoon niet de noodrem gebruiken ;)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Sjoerd »

Michiel wrote:
winzontje wrote:1. Ik krijg soms 'vierkanten wielen', wat ik erg irritant vind. Weet iemand hoe je dit op moet lossen?
Gewoon niet de noodrem gebruiken ;)
De noodrem activeert wel erg gemakkelijk bij (R)SG3, je moet bij het remmen goed opletten in welke remstand je zit, om een noodremming te voorkomen (dus opletten wanneer je absoluut niet mag bijremmen als je geen noodremming wilt).
Mij gebeurd het af en toe ook nog wel eens (zij het steeds zeldzamer), en doorgaans neem ik dan een van de volgende acties;

Optie 1: De metro bij het eerstvolgende station buiten dienst nemen en afrangeren (naar een opstelspoor, of terug naar het depot).
Optie 2: De metro overgeven aan de AI, en zelf een andere metro overnemen.
Optie 3: Simulator herstarten.

Optie 1 is dan natuurlijk de meest realistische optie. ;)
Daarbij zou je nog kunnen overwegen om, als je onderweg bent richting Simvliet Centrum, de metro pas bij De Bergen buiten dienst te nemen en tot daar de reizigers nog mee te laten rijden.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by senjer »

Zo gemakkelijk activeer je de noodrem niet hoor. ;) Normaal rem je ook nooit met -1.00 tenzij je als bestuurder alle stoelen in je rug wilt hebben. :P Tractie geven doe je ook niet met 1.00. Meestal wordt 0.75 als maximum gebruikt voor zowel remmen als tractie.
winzontje
Posts: 2
Joined: 14 Mar 2015, 22:14

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by winzontje »

Het komt waarschijnlijk door dat ik te hard steeds rem. Bedankt !
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Mitchell »

senjer wrote:Tractie geven doe je ook niet met 1.00. Meestal wordt 0.75 als maximum gebruikt voor zowel remmen als tractie.
Bij de RET denken sommige bestuurders daar echt anders over bij de (R)SG3 :P

Maargoed om terug te komen op dit punt, ik trek inderdaad met 0.75 op tot 15-25 km/u daarna druk ik 'em door tot 1.00. Afhankelijk of er wissels achter het station liggen (bijv. De Bergen richting Simvliet) trek ik wel in een keer met 1.00 op om zo veel mogelijk snelheid te hebben voordat je de stroomonderbreking in gaat.
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Maronit »

Mitchell wrote:
senjer wrote:Tractie geven doe je ook niet met 1.00. Meestal wordt 0.75 als maximum gebruikt voor zowel remmen als tractie.
Bij de RET denken sommige bestuurders daar echt anders over bij de (R)SG3 :P

Maargoed om terug te komen op dit punt, ik trek inderdaad met 0.75 op tot 15-25 km/u daarna druk ik 'em door tot 1.00. Afhankelijk of er wissels achter het station liggen (bijv. De Bergen richting Simvliet) trek ik wel in een keer met 1.00 op om zo veel mogelijk snelheid te hebben voordat je de stroomonderbreking in gaat.
stroomonderbreking?
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
Post Reply