Een aantal beginnersvraagjes

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Maronit »

Mitchell wrote:
senjer wrote:Tractie geven doe je ook niet met 1.00. Meestal wordt 0.75 als maximum gebruikt voor zowel remmen als tractie.
Bij de RET denken sommige bestuurders daar echt anders over bij de (R)SG3 :P

Maargoed om terug te komen op dit punt, ik trek inderdaad met 0.75 op tot 15-25 km/u daarna druk ik 'em door tot 1.00. Afhankelijk of er wissels achter het station liggen (bijv. De Bergen richting Simvliet) trek ik wel in een keer met 1.00 op om zo veel mogelijk snelheid te hebben voordat je de stroomonderbreking in gaat.
stroomonderbreking?
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by metroverslaafde »

Daar heb je alleen last van als je met een korte combinatie onderweg bent. Bij de wissels is de 3e rail vaak onderbroken en dus als je te weinig snelheid hebt of stil komt te staan die het stroomloze stuk, dan strand je daar en draait heel je dienstregeling in de soep.
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Mitchell »

metroverslaafde wrote:Daar heb je alleen last van als je met een korte combinatie onderweg bent.
Ook met een normale of verlengde combinatie heb je daar last van, dan valt namelijk een deel van je tractie weg, in het echt voel je dan een soort schok. Kijk voor de gein eens naar je tractie als je De Bergen verlaat richting Simvliet, dan zie je dit ook gebeuren. ;)
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by metroverslaafde »

Op de wissel tussen a43 en 139 ligt wel een 3e rail. Maar die geeft volgens mij geen stroom. Ik ben daar meerdere keren met een teetje gestrand toen ik aan het rangeren was daar.
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Een aantal beginnersvraagjes

Post by Lincoln »

metroverslaafde wrote:Op de wissel tussen a43 en 139 ligt wel een 3e rail. Maar die geeft volgens mij geen stroom. Ik ben daar meerdere keren met een teetje gestrand toen ik aan het rangeren was daar.
Ik heb daar toevallig vandaag lopen klooien en ik had 2 maal sg3 en ik kon gewoon weg rijden ik heb het dan wel over het lange stuk
Op de wissel zelf was ik ook gestrand met 2x sg3 maar dat kwam door een dom foutje van mij
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
Post Reply