Toekomstplannen

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Toekomstplannen

Post by luka23 »

In de gebiedsvisie Stadionpark wordt wel ruimte gereserveerd voor een metrolijn Klz - Zuidplein!
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Toekomstplannen

Post by senjer »

Helaas is een gebiedsvisie in geen enkele (juridische) vorm bindend. (Je kunt ook geen beroep of zienswijze indienen tegen een visie). Als er iemand komt met een zak geld om een woonproject op te starten kan de gemeenteraad zonder moeite akkoord gaan en "wijkt" de huidige visie voor de metro. Een visie zegt feitelijk niets anders, dit lijkt ons leuk om zo te doen de komende jaren en dit lijkt ons wel een leuke oplossing.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Toekomstplannen

Post by Michiel »

Het lijken ook gewoon de oude tracés te zijn die men in 2010 onderzocht heeft. Dat de locatie van het station veranderd is en het metrostation in deze plannen dus een kilometer van het stadion af ligt heeft niet tot een herziening van de tracés geleid. Persoonlijk lijkt mij een station bij de kruising 2e Rosestraat / Laan op Zuid nog logischer, hier komen tram, trein en water bij elkaar waardoor dit meer potentie heeft om een groot knooppunt te worden. En het ligt ook een stuk dichterbij het nieuwe station. Met een station ter hoogte van het Stadionviaduct mis je de aansluiting op het water en voor de overstap tram<>trein is dit ook minder gunstig.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Toekomstplannen

Post by luka23 »

Zal de loopfunctie ooit nog terugkeren?
Isaacp14
Posts: 107
Joined: 10 Feb 2018, 06:49
Contact:

Re: Toekomstplannen

Post by Isaacp14 »

ik heb een idee zal er ooit een export plugin komen van blender of sketchup
dat jij zelf treinen kan bouwen
een idee voor de beta 10
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Toekomstplannen

Post by Sjoerd »

Isaacp14 wrote: 04 May 2018, 18:43 ik heb een idee zal er ooit een export plugin van blender komen
dat jij zelf treinen kan bouwen of van sketchup
Zo klinkt het wel erg simpel. Laat ik het zo zeggen; de KTM 23 tram, de Russische metro en de Londense metro zijn hun virtuele bestaan allemaal als Sketchup objecten begonnen. Maar de ombouw van Sketchup object naar bruikbaar Metrosimulator voertuig, daar heeft heel wat werk in gezeten. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Isaacp14
Posts: 107
Joined: 10 Feb 2018, 06:49
Contact:

Re: Toekomstplannen

Post by Isaacp14 »

:idea: ik heb een idee voor de sim zal er ook een heel nederland route gemaakt worden :?:
Attachments
NS-kaart2006.JPG
NS-kaart2006.JPG (116.68 KiB) Viewed 5885 times
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Toekomstplannen

Post by RotterdamMetroLover »

Dat wordt het een heel grote map. Ben je vergeten als je grote map gaat doen, gaat jouw computer heel hard laggen?
Neem bijvoorbeeld Rijndam 2020 is een groot network en op sommige dingen gaat laggen (behalve heel high-end PC's).
Isaacp14
Posts: 107
Joined: 10 Feb 2018, 06:49
Contact:

Re: Toekomstplannen

Post by Isaacp14 »

RotterdamMetroLover wrote: 05 May 2018, 09:09 Dat wordt het een heel grote map. Ben je vergeten als je grote map gaat doen, gaat jouw computer heel hard laggen?
ja maar dan in provincies
1.zh
2.nh
3.ors
4.nb
5.ut
6.grn
7.frln
8.drt
9.gld
10.lmb
11.flnd
12.zlnd

alle testers mogen dat samen doen
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 725
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Toekomstplannen

Post by RotterdamMetroLover »

Ik ben bang dat ze ergens aan andere dingen gaan werken, niet dat.
Post Reply