tijden route

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

straaljager
Posts: 4
Joined: 18 Apr 2013, 05:24

tijden route

Post by straaljager »

Voor het maken van een activiteit heb ik een vraag over de tijd die een metro over een route doet.

Deze weet ik te vinden in de .cdt file.

Alleen hoe zit het met de reversetime die word aan gegeven in dezelfde regel?

alvast bedankt
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: tijden route

Post by Mitchell »

In 3.8 doe je (correct me if I'm wrong) 15 minuten over ARA-SVC, 17 minuten over MLS-SVC en 20 minuten over LEL-SVC. En vice versa uiteraard. De keertijd kun je zelf aangeven in de .act file voor je activity.

Stel ik geef een metro de order om 12.15 te vertrekken van SVC naar ARA, dan zal deze er om en nabij de 15 minuten over doen om op ARA aan te komen 12.15 + 0.15 = 12.30 is dan de aankomsttijd op ARA. De keertijd is afhankelijk van de volgende order die je erna opgeeft. Dus voor de return naar SVC kun je 12.35 opgeven om te vertrekken. Dan is de keertijd 5 minuten.

Ik hoop dat dit het antwoord op je vraag was :)
straaljager
Posts: 4
Joined: 18 Apr 2013, 05:24

Re: tijden route

Post by straaljager »

bedankt voor je antwoord, helaas niet het antwoord waar ik naar zocht.

Ik heb ondertussen ook een andere vraag waar ik graag een antwoord op zou willen.
Is het mogelijk een metro op een specifieke plek op het station te laten halteren?
bijvoorbeeld: een enkele 5500 metrostel bij het witte bordje "2"?

alvast bedankt
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: tijden route

Post by Samuel »

straaljager wrote:Ik heb ondertussen ook een andere vraag waar ik graag een antwoord op zou willen.
Is het mogelijk een metro op een specifieke plek op het station te laten halteren?
bijvoorbeeld: een enkele 5500 metrostel bij het witte bordje "2"?
Gewoon de blauwe regel toevoegen en vergeet niet bij het plaatsen de rode schuine streep weg te halen (dit zorgt ervoor dat de .act niet zal werken).

<duty code="203-2" number="203#CL" route="C-CL" time="12:11:00" ai="true"/>
<station code="lel"><stop>3</stop></station>
</duty>
straaljager wrote:Alleen hoe zit het met de reversetime die word aan gegeven in dezelfde regel?
In het .ctd bestand zie je regelmatig reversetime="30" staan, dit is eigenlijk de tijd die jij de AI geeft om te keren. De AI zal hierdoor bij het beginpunt 15 sec later vertrekken (als het rijtuig er al langer dan 15 sec staat) en bij aankomst waarbij er meteen vertrokken moet worden (als het rijtuig net is aangekomen) zal de AI 30 sec wachten voor vertrek (15 sec wachttijd bij aankomst + 15 sec wachttijd voor vertrek = samen het totale keertijd).
I'm not here.
straaljager
Posts: 4
Joined: 18 Apr 2013, 05:24

Re: tijden route

Post by straaljager »

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Het is me gelukt.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: tijden route

Post by Michiel »

Bijna goed, de reversetime is niet bedoeld voor de AI maar voor de verkeersleiding. Dit voorkomt dat er direct een kerende rijweg gesteld wordt zodra de laatste as over de ATB pot is als een vertraagde trein op vertrektijd aankomt, maar de kerende rijweg pas 30 seconden later komt. Een kerende rijweg zorgt namelijk op bepaalde eindpunten ervoor dat je signalering afvalt naar 0 permissief (omdat de rijrichting keert) en om dat te voorkomen zit er een vertraging in de kerende rijweg (en daarmee het keren van de rijrichting). Misschien tijd voor een uitgebreide wiki pagina met alle act opties?
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: tijden route

Post by metroverslaafde »

Michiel wrote:Bijna goed, de reversetime is niet bedoeld voor de AI maar voor de verkeersleiding. Dit voorkomt dat er direct een kerende rijweg gesteld wordt zodra de laatste as over de ATB pot is als een vertraagde trein op vertrektijd aankomt, maar de kerende rijweg pas 30 seconden later komt. Een kerende rijweg zorgt namelijk op bepaalde eindpunten ervoor dat je signalering afvalt naar 0 permissief (omdat de rijrichting keert) en om dat te voorkomen zit er een vertraging in de kerende rijweg (en daarmee het keren van de rijrichting). Misschien tijd voor een uitgebreide wiki pagina met alle act opties?
Graag!
Clement lee
Posts: 138
Joined: 06 Sep 2014, 08:12

Re: tijden route

Post by Clement lee »

In Beta 3.9, Hoe lang is de reis van SVC naar SAP? En wat is de totale reis voor ARA naar SAP, MLS naar SAP en LEL naar SAP? :?: :?
peter21
Posts: 85
Joined: 19 Apr 2013, 17:05

Re: tijden route

Post by peter21 »

Bij SAP (Simvliet Airport kan je een sapje halen?
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: tijden route

Post by metroverslaafde »

Clement lee wrote:In Beta 3.9, Hoe lang is de reis van SVC naar SAP? En wat is de totale reis voor ARA naar SAP, MLS naar SAP en LEL naar SAP? :?: :?
Dat weet je gauw genoeg wanneer hij uit is en je hem kunt spelen ;)
Post Reply