Type T en Type M rijden station voorbij.

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by metroverslaafde »

Ik heb een activity gemaakt met alleen teetjes en emmetjes, ik maak gebruik van viertjes dus de maximale lengte voor de meeste stations.

Als er op LEL1 een metro staat te wachten voor vertrek en er komt toevallig een 2e metro aan, dan gaat die keurig naar LEL2, maar dan rijdt ie vervolgens het perron voorbij en komt tot stilstand. De cabine wordt niet uitgeschakeld en het gevolg is dat de metro gewoon strandt.

Op LEL1 heb ik dit probleem niet en met de type T en M verlengd ook niet, alleen met de originele rijtuigen.

In explore modus gebeurt dit ook en dat vind ik eigenlijk best vreemd, of is lelywaard niet geschikt voor de viertjes oud materieel.
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by Tom »

Wellicht ligt daar geen AI marker voor het oude materieel. Hier moet Michiel even naar kijken denk ik...
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by metroverslaafde »

Het gekke is dat alleen het linker spoor er last van heeft.
Met een driewagentrein heb ik het probleem niet dus dan zal het eraan liggen dat ik niet met viertjes moet rijden
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by senjer »

Daar zit inderdaad een fout in de marker ;) , de marker voor 30 meter (MG2 en SG2) zet hierdoor maar maximaal 3 rijtuigen stil. Zijn het er meer rijdt de AI gewoon door.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by metroverslaafde »

Dan korten we de treinen maar gewoon in of ik zorg dat er maar 1 aankomt op LEL2 en dan LEL 1 leeg laten.
En anders dan maar een pendeltje tussen LEL en OPK en de rest laten eindigen op OPK
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by Michiel »

Is gefixt in 3.9 :)
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by metroverslaafde »

Mooi!

Dan pas ik even m'n act's aan. Ik zorg dat ik zo min mogelijk sg3 materieel op de baan heb, want ik kan daar gewoon niet zo goed mee rijden. Altijd vierkante wielen... het lijkt wel of ze gewoon niet willen remmen. Maar meestal heb ik de 4 drietjes die nog beschikbaar zijn in rotterdam in dienst zetten om daarmee te rijden, wat resulteert in het bijna nooit rijden op lijn a, tenzij ik daar een randstadrail pendeltje heb geprogrammeerd natuurlijk :mrgreen:

Metrocoaster blijft geniaal.
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by Mark28jr »

metroverslaafde ben heel benieuwd hoe die er uit komt te zien...
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by metroverslaafde »

Mark28jr wrote:metroverslaafde ben heel benieuwd hoe die er uit komt te zien...
Dan heb je nog wel even geduld nodig, want er gaat nog best wel veel tijd in zitten :mrgreen:
Mitchell
Posts: 130
Joined: 17 Apr 2013, 22:44

Re: Type T en Type M rijden station voorbij.

Post by Mitchell »

metroverslaafde wrote:Ik zorg dat ik zo min mogelijk sg3 materieel op de baan heb, want ik kan daar gewoon niet zo goed mee rijden. Altijd vierkante wielen... het lijkt wel of ze niet willen remmen
het "lijkt" alsof ze niet willen remmen, maar dat komt omdat de remmen ook niet meteen op volle sterke remmen. Ze komen langzaam op. Als je op perronlengte afstand van een station afremt (0.65 max) zou er niets aan de hand moeten zijn.

Persoonlijk vind ik juist het SG3 materieel het lekkerste remmen omdat er geen vaste standen zijn ;)
Post Reply