Inderdaad een fps drop heb ik ook altijd aan de metrostelplaats (depot)
als de fps schommeld en dus normaal is
test:Ondertussen heb ik eens in explore modus geprobeerd, (8 fps) . Dan eens langs metrostelplaats gereden
en blijft hetzelfde 8 fps, constant 8 fps.
fps limiet
Moderator: senjer
Re: fps limiet
De 720M is geen hele zware videokaart, maar dat is ook niet nodig voor de simulator. Op mijn 570, op papier 4x zo krachtig als de 720M, wordt amper 20% van de rekenkracht van de videokaart benut. De vertraging zit volgens mij vooral in de zogenoemde 'driver overhead', het doorsturen van alle opdrachten van de CPU naar de GPU. Bij moderne grafische engines is dit veel lager, maar de metrosimulator is nog uit de tijd van Windows XP toen alles nog wat minder efficiënt is. Dat is ook vaak de reden dat veel oudere games helemaal niet zo supersnel draaien op een moderne PC als je zou verwachten, games dienen speciaal geoptimaliseerd te worden voor de snellere videokaarten, en dat is bij deze simulator nog niet gebeurd.
Waarom het opeens fors lager is kan ik niet zeggen, zou kunnen zijn dat het in de videodriver zit, misschien handig om een screenshot te maken van de grafiekjes die je te zien krijgt als je 2x op Ctrl+D drukt, daar valt soms iets meer aan te zien. Wat ik soms ook gemerkt heb is dat de videokaart op halve kracht gaat draaien omdat deze denkt dat de volledige rekenkracht niet nodig is. In dit geval wil het nog wel eens gebeuren dat de framerate juist omhoog schiet als je een extra trein toevoegt. Met een tooltje als GPU-Z kun je zien of je videokaart op vol vermogen draait en hoe zwaar deze belast wordt.
Waarom het opeens fors lager is kan ik niet zeggen, zou kunnen zijn dat het in de videodriver zit, misschien handig om een screenshot te maken van de grafiekjes die je te zien krijgt als je 2x op Ctrl+D drukt, daar valt soms iets meer aan te zien. Wat ik soms ook gemerkt heb is dat de videokaart op halve kracht gaat draaien omdat deze denkt dat de volledige rekenkracht niet nodig is. In dit geval wil het nog wel eens gebeuren dat de framerate juist omhoog schiet als je een extra trein toevoegt. Met een tooltje als GPU-Z kun je zien of je videokaart op vol vermogen draait en hoe zwaar deze belast wordt.
Re: fps limiet
Ik heb zojuist een screenshot gepakt van metrosimulator activity (rush hour-line a) en het blijft 8 fps,
De screenshot heb ik als bijlage toegevoegt.
Even geduld, zo te zien krijg ik de foto niet ge upload
Ik zal mrgen nog eens proberen, ik ben effe uitgeput
Normaal zou je de screenshot nu moeten zien
edit 9:32 Ja het is gelukt, de foto is nu succesvol ge-upload
De screenshot heb ik als bijlage toegevoegt.
Even geduld, zo te zien krijg ik de foto niet ge upload
Ik zal mrgen nog eens proberen, ik ben effe uitgeput
Normaal zou je de screenshot nu moeten zien
edit 9:32 Ja het is gelukt, de foto is nu succesvol ge-upload
Last edited by metrosupo on 02 Nov 2014, 15:25, edited 1 time in total.
Re: fps limiet
Alle tijdmetingen in die grafieken staan op 0, ik vermoed dat er iets misgaat in het meten van de tijd dus. Dat zou dan ook de 8fps kunnen verklaren, er zit namelijk wel een limiet op de framerate ingebouwd omdat het eerst wel eens gebeurde dat Windows niet meer reageerde bij te hoge framerate, waardoor er een limiet op 50fps ingebouwd was. Maar als de tijdmeting om een of andere reden stuk is dan kan deze dus ook opeens op een andere framerate limiteren. Waarom dit gebeurd weet ik niet, ik heb even als test een andere timer gebruikt, misschien dat die beter werkt? De bijlage uitpakken in de installatiemap (program files) en hopen op verbetering.
- Attachments
-
- Simulator Demo.zip
- (974.37 KiB) Downloaded 282 times
Re: fps limiet
Zo die andere timer werkt echt goed. Ik heb nu 55 fps in plaats van 16 of 8 fps
pc specs:
Intel I7 4790K @ 4.7GHz
Gskill Trident 16GB 1866MHz
EVGA GTX1080ti SC Black Edition
Samsung 950 PRO 512gb
Intel I7 4790K @ 4.7GHz
Gskill Trident 16GB 1866MHz
EVGA GTX1080ti SC Black Edition
Samsung 950 PRO 512gb
Re: fps limiet
Ik ga het bestand nu downloaden en uitpakken in de program files.
Ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten of het werkt.
update 12:55
Nee het is nog altijd 8 fps , ik heb de bestanden uitgepakt in c/program files x86/Metrosimulator/metrosimulator beta
Is dit mischien fout uitgepakt, en ik heb het oude Simulator Demo.exe bestand verwijdert toch, Heb ik dit mischien fout gedaan
want ik lees dat het bij hell12 wel lukt en hij nu 55 fps heeft in plaats van de 16 of 8 fps, dus hell12 , hoe heb jij dit uitgepakt , want mischien heb
ik het verkeerd gedaan.
Dus ik krijg de 8 fps nog altijd niet weg, maar toch al bedankt voor een nieuwe timer te maken michiel.
Ook al is het probleem nog altijd niet verholpen
groetjes
Ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten of het werkt.
update 12:55
Nee het is nog altijd 8 fps , ik heb de bestanden uitgepakt in c/program files x86/Metrosimulator/metrosimulator beta
Is dit mischien fout uitgepakt, en ik heb het oude Simulator Demo.exe bestand verwijdert toch, Heb ik dit mischien fout gedaan
want ik lees dat het bij hell12 wel lukt en hij nu 55 fps heeft in plaats van de 16 of 8 fps, dus hell12 , hoe heb jij dit uitgepakt , want mischien heb
ik het verkeerd gedaan.
Dus ik krijg de 8 fps nog altijd niet weg, maar toch al bedankt voor een nieuwe timer te maken michiel.
Ook al is het probleem nog altijd niet verholpen
groetjes
Re: fps limiet
Hallo iedereen , er is een wonderd gebeurt, , mijn fps is geen 8 fps meer en is nu terug normaal
het schommelt weer tussen 25 fps en 30 fps en soms zelf meer !!!
Ik zal even zeggen hoe het opgelost is.
Dus vanmorgen dacht ik zal nog maar eens kijken of het werkt en nee het was 8 fps
Ik heb voor de zekerheid eens metrosimulator opnieuw verwijdert en geinstalleerd
Dan pc opnieuw opgestart.
En dan had ik de normale 25 tot 30 fps
Vreemd dat het herinstalleren nu wel werkte
De vorige keren hielp het herinstalleren namelijk niet.
Allemaal bedankt voor jullie hulp en vooral michiel, voor de nieuwe timer te maken en natuurlijk de hele simulator.
Hieronder nog een screenshot.
het schommelt weer tussen 25 fps en 30 fps en soms zelf meer !!!
Ik zal even zeggen hoe het opgelost is.
Dus vanmorgen dacht ik zal nog maar eens kijken of het werkt en nee het was 8 fps
Ik heb voor de zekerheid eens metrosimulator opnieuw verwijdert en geinstalleerd
Dan pc opnieuw opgestart.
En dan had ik de normale 25 tot 30 fps
Vreemd dat het herinstalleren nu wel werkte
De vorige keren hielp het herinstalleren namelijk niet.
Allemaal bedankt voor jullie hulp en vooral michiel, voor de nieuwe timer te maken en natuurlijk de hele simulator.
Hieronder nog een screenshot.
Last edited by metrosupo on 02 Nov 2014, 15:26, edited 1 time in total.
Re: fps limiet
Sorry dat ik hier nog eens iets vraag. Ik heb vandaag weer metro simulator gespeeld en i.p.v. 8 fps constant te hebben, had ik nu 16 fps en soms inf fps. Normaal heb ik zo'n 25 fps. Het is eigenlijk vrij enerverend. Heeft iemand daar een oplossing voor. Ik heb al geherinstalleerd, maar het werkt niet. Dit probleem had ik enkele maandan geleden ook, maar de oplossing die ik dan had gebruikt, werkt nu niet meer.
- Attachments
-
- sddd.jpg (332.49 KiB) Viewed 5206 times
Re: fps limiet
Kan iemand mij helpen, want het is niet leuk om te spelen als het spel de hele tijd hapert. Ik heb intel hd 4000. Tot voor kort geen problemen maar van de ene op de andere dag wel en er is geen update gebeurd. Wat nu?