fps limiet

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

metrosupo
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2014, 17:41

fps limiet

Post by metrosupo »

Dag iedereen, ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me als het in
de foute categorie staat.
Ik heb een vraag over een fps limiet.
Mijn probleem is dat ik sinds enkele dagen niet meer metro simulator beta kan spelen.
Het happert constant, en niet bij een specifiek punt , maar gewoon overal.
IK heb dus eens tweemaal ctrl+D gedrukt en het bleek dat ik maar 8 fps heb, en dit veranderd niet, het is constant 8 fps zonder te veranderen
normaal heb ik zo'n 25 tot 30 fps en dat schommelt heel de tijd.
dus nu is mijn vraag, weten jullie soms of er een limiet op staat en hoe dit komt?
Mijn computer specificaties: een intel core i7 en een nvidia geforce GT 720m,
dus het kan zeker niet aan men computer liggen, en voor de zekerheid heb ik ook eens naar de instellingen gekeken van
mijn grafische kaart, en ik heb het verandert naar continu gebruiken van krachtige nvidia processor (zo'n optie in de instellingen)
en toch blijft het maar hangen op 8 fps.
Dus , weet hier iemand een oplossing voor.
Groetjes

Ook nog belangrijk om te weten: Andere zware games lopen super vlot op mijn computer.
koeleboe
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2013, 16:18

Re: fps limiet

Post by koeleboe »

Deze "fout" heb ik op dit moment ook. De vorige keer dat ik die had heb ik het opnieuw geïnstaleerd. Misschien dat dat helpt. Maar als iemand een deftige oplossing heeft... mag die het altijd zeggen. Want het is niet leuk het spel telkens opniew te installeren.
metrosupo
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2014, 17:41

Re: fps limiet

Post by metrosupo »

Heb ik al 2 keer gedaan, helemaal verwijdert, opnieuw geinstalleerd, blijft op 8 fps
Toch bedankt voor de tip. XD
Ik ben echt radeloos.
koeleboe
Posts: 92
Joined: 18 Apr 2013, 16:18

Re: fps limiet

Post by koeleboe »

Ik eig. ook wel een beetje... Ik probeer nu de herstel van mn windows. Misschien dat een bepaalde update ervan ervoor gezorgd heeft dat dat gebeurd is.
metrosupo
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2014, 17:41

Re: fps limiet

Post by metrosupo »

Goh ja, dat zou kunnen , ik heb al veel problemen gehad met windows update, anuwel ik denk dat het toch niet aan dit ligt
want zoals ik al heb gezegd werken andere zwaardere games super goed ook rond ongeveer 25 fps
en in lage resolutie zelfs 35 fps.
Maar metro simulator blijft op 8 fps.

Ik heb ook eens de instellingen van metro simulator beta veranderd naar lage resolutie
Blijft hetzelfde 8 fps.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: fps limiet

Post by MG2 »

Vreemd, steeds meer krijgen dit probleem :| Hier dezelfde soort topic als deze: viewtopic.php?f=12&t=316

Zelf heb ik dit nog nooit gehad met deze simulator.
metrosupo
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2014, 17:41

Re: fps limiet

Post by metrosupo »

Zo te zien heeft het alleen te maken met nvidia grafische kaarten.(denk ik)
Dit is erg frusterend, de simulator is gewoon niet speelbaar
Ondertussen nog eens de instellingen van mijn grafische kaart verandert naar lage resolutie
en het blijft hetzelfde probleem 8 fps constant. :(
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: fps limiet

Post by MG2 »

Zelf heb ik ook een nvidia kaart, en zelfs een eerdere versie, (GT600 series) en toch houd ik op een volle remise Bergpark nog 42 fps over. Mij is dit dus een onverklaarbaar probleem :|
metrosupo
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2014, 17:41

Re: fps limiet

Post by metrosupo »

Ondertussen heb ik eens die andere topic gelezen
waarin iemand anders het probleem ook had maar dan met 16 fps (ook constant) viewtopic.php?f=12&t=316
Nu ik er over na denk, heb ik dit ook al eens meegemaakt (ook de constant 16 fps), maar de dag erna was het weer 25 fps (schommelend)
Ik zou echt niet weten waarom het spel er een limiet zou op zetten.
Maar nu krijg ik die 8 fps echt niet weg, dit heb ik nu al een paar dagen.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: fps limiet

Post by MG2 »

Of het spel (van nature) een fps limiet toepast zou ik niet durven zeggen. Wel krijg ik een lichte fps drop waar veel voertuigen staan. (wat natuurlijk logisch is) Nu maar hopen dat Michiel (de auteur van de simulator) dit spoedig zal lezen, want dat is de enige hulp dat je hierbij kan krijgen ;)
Post Reply