Voortgang beta 3.7
Moderator: senjer
Re: Voortgang beta 3.7
De eerste versie van de cabine van het emmetje mét werkende lampen. Nog geen perfecte versie, maar een stuk beter dan niets. Ik mis echter nog goede foto's van diverse panelen, waardoor ik niet weet welk knopje/lampje wat is, en de exacte kleur is ook lastig te bepalen. Ook verschillen de ATB lampen bij de verschillende series, bij de oudste stellen ontbreekt de lamp groen 30 rondom de snelheidsmeter, maar ik kan deze niet elders ontdekken. Ik zie alleen een groene lamp met pijl naast 10 absoluut zitten, die in nieuwere stellen vervangen is door een oranje lamp. Ik kan ook nog niet aflezen welke lamp 0 absoluut en welke ATB storing is, ik zie twee rode lampen zitten die waarschijnlijk deze twee moeten voorstellen, maar welke is welke. Als er iemand nog meer informatie en/of foto's heeft ontvang ik dit graag.
- Attachments
-
- MCab.jpg (129.61 KiB) Viewed 6015 times
Re: Voortgang beta 3.7
Ik zal je wat gedetailleerdere info sturen Ik had dan ook eerder exacte en gedetailleerde foto's van het dashboard op mijn PC staan, maar zal deze opnieuw moeten verhalen....
Re: Voortgang beta 3.7
Ik moet zeggen dat het er al zeer strak uitziet
-
- Posts: 8
- Joined: 02 May 2013, 09:52
Re: Voortgang beta 3.7
Technische specificaties
Lengte: 29 meter
Gewicht: 39,7 ton
Aantal zitplaatsen: 80
Aantal staanplaatsen: 245
Maximale snelheid: 80 km/u
Aantal assen: 6
Aantal aangedreven assen: 6
Motorvermogen per as: 49 kW
Bouwjaar: 1966-1975
Fabrikant: Werkspoor (5001-5027, 5051-5066) en Düwag (5101-5126, 5151-5152)
Stroomvoorziening: 4 stroomafnemers voor derde rail per rijtuig (750 Vdc).
Extra: De rijtuigen 5151 en 5152 werden geleverd met een thyristorschakeling. Rijtuig 5024 is in beheer bij Stichting RoMeO. Van rijtuig 5111 bleef de kop bewaard. Rijtuig 5051 staat bij RISC/Falck voor brandbestrijdingsoefeningen. Rijtuig 5110 dient hetzelfde doel en staat gesplitst in respectievelijk Diemen en Utrecht.
Lengte: 29 meter
Gewicht: 39,7 ton
Aantal zitplaatsen: 80
Aantal staanplaatsen: 245
Maximale snelheid: 80 km/u
Aantal assen: 6
Aantal aangedreven assen: 6
Motorvermogen per as: 49 kW
Bouwjaar: 1966-1975
Fabrikant: Werkspoor (5001-5027, 5051-5066) en Düwag (5101-5126, 5151-5152)
Stroomvoorziening: 4 stroomafnemers voor derde rail per rijtuig (750 Vdc).
Extra: De rijtuigen 5151 en 5152 werden geleverd met een thyristorschakeling. Rijtuig 5024 is in beheer bij Stichting RoMeO. Van rijtuig 5111 bleef de kop bewaard. Rijtuig 5051 staat bij RISC/Falck voor brandbestrijdingsoefeningen. Rijtuig 5110 dient hetzelfde doel en staat gesplitst in respectievelijk Diemen en Utrecht.
Re: Voortgang beta 3.7
beste wereldspits bedankt voor je bijdrage maar dit zijn allemaal dingen die je zo kan vinden in de boeken en op Wikipedia enz.
Michiel zoekt echt de kleine technische verschillen van Type M.
Michiel zoekt echt de kleine technische verschillen van Type M.
Re: Voortgang beta 3.7
Dat is ook direct gekopieerd van de materieelpagina's retmetro.nl. Info over de kleine technische verschillen regel ik wel
Re: Voortgang beta 3.7
Aaaah, type M met cabine, precies wat de sim nodig heeft!
Re: Voortgang beta 3.7
Inmiddels zitten de eerste twee dienstregelingen van 1982 erin. In de weekdienst worden in de spits 56 MG2 en 12 SG2 rijtuigen ingezet verdeeld over 17 vierwagentreinen. In het weekend zijn dit 18 MG2 en 11 SG2 rijtuigen verdeeld over 7 driewagentreinen en 4 tweewagentreinen. De frequentie op de stamlijn (Simvliet Centrum - Stadionweg) is overdag 3,75 minuut, in de spits 2,5 minuut, in de vroege ochtend en begin van de avond 5 minuten en heel vroeg in de ochtend en laat in de avond 10 minuten. Tussen Stadionweg en Oostpark is er overdag een 7,5 minuut dienst, in de spits 5 minuut met in de piek van de spits 2,5 minuut, en in de avond 10 minuten. Een groot deel va de dag zal de helft dus metro's dus keren op Stadionweg.