Voortgang beta 3.7

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Voortgang beta 3.7

Post by Michiel »

De eerste versie van de cabine van het emmetje mét werkende lampen. Nog geen perfecte versie, maar een stuk beter dan niets. Ik mis echter nog goede foto's van diverse panelen, waardoor ik niet weet welk knopje/lampje wat is, en de exacte kleur is ook lastig te bepalen. Ook verschillen de ATB lampen bij de verschillende series, bij de oudste stellen ontbreekt de lamp groen 30 rondom de snelheidsmeter, maar ik kan deze niet elders ontdekken. Ik zie alleen een groene lamp met pijl naast 10 absoluut zitten, die in nieuwere stellen vervangen is door een oranje lamp. Ik kan ook nog niet aflezen welke lamp 0 absoluut en welke ATB storing is, ik zie twee rode lampen zitten die waarschijnlijk deze twee moeten voorstellen, maar welke is welke. Als er iemand nog meer informatie en/of foto's heeft ontvang ik dit graag.
Attachments
MCab.jpg
MCab.jpg (129.61 KiB) Viewed 6015 times
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Voortgang beta 3.7

Post by MG2 »

Ik zal je wat gedetailleerdere info sturen ;) Ik had dan ook eerder exacte en gedetailleerde foto's van het dashboard op mijn PC staan, maar zal deze opnieuw moeten verhalen.... :geek:
User avatar
michaelh
Posts: 25
Joined: 18 Apr 2013, 07:02

Re: Voortgang beta 3.7

Post by michaelh »

Ik moet zeggen dat het er al zeer strak uitziet
rvdw17
Posts: 64
Joined: 19 Apr 2013, 21:46

Re: Voortgang beta 3.7

Post by rvdw17 »

Super man!
Duplex
Posts: 35
Joined: 18 Apr 2013, 16:59

Re: Voortgang beta 3.7

Post by Duplex »

Ziet er gaaf uit!
wereldspits
Posts: 8
Joined: 02 May 2013, 09:52

Re: Voortgang beta 3.7

Post by wereldspits »

Technische specificaties
Lengte: 29 meter
Gewicht: 39,7 ton
Aantal zitplaatsen: 80
Aantal staanplaatsen: 245
Maximale snelheid: 80 km/u
Aantal assen: 6
Aantal aangedreven assen: 6
Motorvermogen per as: 49 kW
Bouwjaar: 1966-1975
Fabrikant: Werkspoor (5001-5027, 5051-5066) en Düwag (5101-5126, 5151-5152)
Stroomvoorziening: 4 stroomafnemers voor derde rail per rijtuig (750 Vdc).
Extra: De rijtuigen 5151 en 5152 werden geleverd met een thyristorschakeling. Rijtuig 5024 is in beheer bij Stichting RoMeO. Van rijtuig 5111 bleef de kop bewaard. Rijtuig 5051 staat bij RISC/Falck voor brandbestrijdingsoefeningen. Rijtuig 5110 dient hetzelfde doel en staat gesplitst in respectievelijk Diemen en Utrecht.
User avatar
michaelh
Posts: 25
Joined: 18 Apr 2013, 07:02

Re: Voortgang beta 3.7

Post by michaelh »

beste wereldspits bedankt voor je bijdrage maar dit zijn allemaal dingen die je zo kan vinden in de boeken en op Wikipedia enz.
Michiel zoekt echt de kleine technische verschillen van Type M.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Voortgang beta 3.7

Post by MG2 »

Dat is ook direct gekopieerd van de materieelpagina's retmetro.nl. Info over de kleine technische verschillen regel ik wel ;)
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Voortgang beta 3.7

Post by luka23 »

Aaaah, type M met cabine, precies wat de sim nodig heeft!
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Voortgang beta 3.7

Post by Michiel »

Inmiddels zitten de eerste twee dienstregelingen van 1982 erin. In de weekdienst worden in de spits 56 MG2 en 12 SG2 rijtuigen ingezet verdeeld over 17 vierwagentreinen. In het weekend zijn dit 18 MG2 en 11 SG2 rijtuigen verdeeld over 7 driewagentreinen en 4 tweewagentreinen. De frequentie op de stamlijn (Simvliet Centrum - Stadionweg) is overdag 3,75 minuut, in de spits 2,5 minuut, in de vroege ochtend en begin van de avond 5 minuten en heel vroeg in de ochtend en laat in de avond 10 minuten. Tussen Stadionweg en Oostpark is er overdag een 7,5 minuut dienst, in de spits 5 minuut met in de piek van de spits 2,5 minuut, en in de avond 10 minuten. Een groot deel va de dag zal de helft dus metro's dus keren op Stadionweg.
Post Reply