Vragen met betrekking tot realiteit

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Mihajlo123
Posts: 24
Joined: 20 Apr 2013, 10:58

Vragen met betrekking tot realiteit

Post by Mihajlo123 »

Hellow,
ik moet vanwege school twee weken stage lopen bij een bedrijf. Opzich denken jullie dan, 'Wat boeit mij dat nu weer'
Ik loop stage bij de RET en dan wel niet te verstaan op de CVL (Centrale Verkeersleiding) en dan loop ik mee met VerkeersLeiderMetro (VKLM)..
dus als jullie nog vragen hebben met betrekking tot: Stallen van metro's, Nieuwe beveiligingssysteem GE of andere vragen, Kan dat in dit topic. Ik zal de vragen dan aan de VKLM stellen en zijn antwoord dan hier plaatsen. Aankomende Woensdag loop ik ook een hele dienst mee met een metrobestuurder op metrolijn E. Vragen daarover of over de CVL kunnen hier gesteld worden en ik zal ze dan beantwoorden.


Met Vriendelijke Groet,
Mihajlo Radulovic.
Last edited by Mihajlo123 on 06 Jun 2014, 18:07, edited 1 time in total.
MetroRET
Posts: 30
Joined: 08 Sep 2013, 17:14

Re: Vragen.

Post by MetroRET »

Mag ik vragen wat je vooropleiding is voor deze stage, ik ben daar wel geïnteresseerd wat je nou precies voor opleiding hiervoor nodig zou hebben. ;)
Mihajlo123
Posts: 24
Joined: 20 Apr 2013, 10:58

Re: Vragen.

Post by Mihajlo123 »

MetroRET wrote:Mag ik vragen wat je vooropleiding is voor deze stage, ik ben daar wel geïnteresseerd wat je nou precies voor opleiding hiervoor nodig zou hebben. ;)
Ik zit zelf nog op het VMBO 3de leerjaar en mocht mijn stage bij de RET.. btw.. IK HEB NET IN EEN 5311 EN 5513 MOGEN RIJDEN!!!! Op emplacement Waalhaven
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Vragen.

Post by Tom »

We snappen je enthousiasme en interesse in de metro, maar dit forum is niet bedoeld voor discussie daarover. Het gaat hier immers over de simulator en niet over de echte metro. Dan moet ik je toch verwijzen naar de buren op http://www.retmetro.nl. Lijkt me geen probleem daar een topic te maken over dit onderwerp en hier graag weer verder discussiëren over de sim.

Overigens heb je wel een zeer toffe stage! :D
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Vragen.

Post by Michiel »

Help is uiteraard altijd welkom, het is echter niet zo makkelijk 'eventjes' een complete set met vragen op te stellen. Het proces tot het maken van een simulator kost iets meer tijd, ten eerste moet er überhaupt bedacht worden welke functies erin moeten komen, waarna dit verder uitgewerkt moet worden om te bepalen welke informatie precies nodig is om dit te simuleren. En in de praktijk gaat dit vaak over meerdere iteraties, doordat er altijd wel dingen zijn waar je in eerste instantie niet aan denkt maar achteraf toch moet weten. Voorlopig ligt het volledig realistisch nabouwen van de Rotterdamse metro ook op een wat lagere prioriteit, door gebrek aan tijd en andere afhankelijkheden (een verbeterde route editor is noodzakelijk om Rotterdam na te kunnen bouwen met het juiste realisme, dus dat gaat voor).

Een ding wat wel nog ontbreekt in de huidige simulatie maar wel erg gewenst is is het zogenoemde hulprijsignaal dat gebruikt wordt in geval van een wisselstoring. In de simulator kun je nu niet fatsoenlijk een metro afslepen als deze op een dusdanige plaats staat dat je hier geen rijweg naar toe kan stellen. Je krijgt dan 0 absoluut en moet de ATB overbruggen om verder te rijden. In het echt kan met dacht ik op een of andere manier de ATB in de betreffende sectie tijdelijk op 20 permissief zetten, waarna er gereden kan worden. En ik neem aan dat men ook wissels los kan bedienen (dus zonder een rijweg in te stellen) indien er geen bezetmelding is op deze wissel en deze niet vergrendeld is. En misschien een overzicht van alle commando's van VKL? De commando's die nu in de simulator zitten heb ik lang lang geleden eens doorgekregen, maar ik weet niet of dit een complete lijst is.
Mihajlo123
Posts: 24
Joined: 20 Apr 2013, 10:58

Re: Vragen.

Post by Mihajlo123 »

Ik zal er voor zorgen dat je alles krijgt Michiel!
Mihajlo123
Posts: 24
Joined: 20 Apr 2013, 10:58

Re: Vragen.

Post by Mihajlo123 »

Oke ik heb wat.. Maar dan moet ik je emailadres hebben.. ik heb namelijk een pdfje voor je die VKLM krijgen in opleiding over hoe het systeem te gebruiken.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Vragen.

Post by senjer »

Je kunt ook gewoon het .pdf uploaden op een website en de link via PM sturen naar Michiel.
Mihajlo123
Posts: 24
Joined: 20 Apr 2013, 10:58

Re: Vragen.

Post by Mihajlo123 »

senjer wrote:Je kunt ook gewoon het .pdf uploaden op een website en de link via PM sturen naar Michiel.
Ik heb zijn emailadres al.
Mihajlo123
Posts: 24
Joined: 20 Apr 2013, 10:58

Re: Vragen.

Post by Mihajlo123 »

Mihajlo123 wrote:
senjer wrote:Je kunt ook gewoon het .pdf uploaden op een website en de link via PM sturen naar Michiel.
Ik heb zijn emailadres al.
Email is weg :D
Post Reply