Mijn lesrijtuig

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Mijn lesrijtuig

Post by metroverslaafde »

Ik heb door middel van een repaint voor de sg2 een lesrijtuig gemaakt.
Dit rijtuig heb ik in een van mijn activity's een eigen route gegeven, dus hij rijdt van bpk18 naar oostpark, naar simvliet centrum en komt dan weer terug op remise bpk.

Het betreft rijtuig 5221


Nu heb ik de volgende probleempjes,
-koersrol, staat nu op niet instappen(kan ik mee leven), maar ik zou er eigenlijk "lesrijtuig" op willen hebben, want het zit wel op de rol.
-alarmlichten, aangezien het een lesrijtuig is, zou ik het leuk vinden als de alarmlichten knipperen.

Kan dat?

De metro heb ik met 'ai' ingegeven in het .act bestand, ik kan het zelf wel aanzetten, maar ik ben dan met andere metro's aan het rijden.

Ik ben geen computer wonder, maar activity's aanpassen en rijtuigen veranderen lukt aardig, dus het is niet hopeloos.
Attachments
Dit is het slachtoffer :P Iemand een suggestie?
Dit is het slachtoffer :P Iemand een suggestie?
5221 lesrijtuig bpk18 - kopie.png (424.97 KiB) Viewed 3579 times
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Mijn lesrijtuig

Post by Samuel »

Samuel wrote:Die zijn er volgens mij niet, omdat deze niet voor diensten zijn. Maar wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld de scrollsign code verwijderen en de richtingsfilm zelf instellen, zodat AI niet aan de richtingsfilm gaat zitten.
<route code="B-CM" end="327,328" totaltime="1005" reversetime="30" scrollsign="b-mls">
<aimarkers>
<marker block="107" marker="107-1"/>
<marker block="109" marker="109-1"/>
</aimarkers>
<times>
<depart platform="SVC1" time=" 0" destinationcode="27" station="svc" actions="stop" stops="svc1,svc2"/>
</times>
</route>
Mooie repaint metroverslaafde.

Codes voor de alarmlampen ken ik niet.
I'm not here.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Mijn lesrijtuig

Post by metroverslaafde »

Hoi samuel,

Bedankt voor je snelle reactie, als ik het goed begrijp is dit een ctd code toch?
Ik ben nu bezig met de act.
scrollsign 16.0 is voor het lesrijtuig, daar ben ik inmiddels achter, maar hoe kan ik zorgen dat ai dit niet kan veranderen als het rijtuig geactiveerd wordt en gaat rijden?

Kortom, hoe kan ik mijn koersrol fixeren in act?
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Mijn lesrijtuig

Post by Samuel »

De richtingsfilm kan ingesteld worden met deze code (in het act bestand):
<consist start="XXX0">
<train pack="RET" file="5200-2006.xml" number="5221">
<car id="0" scrollsign1=" 16.0" scrollsign2="00"/>
<car id="1" scrollsign1=" 16.0" scrollsign2="00"/>
</train>
</consist>
En om te voorkomen dat AI aan de richtingsfilm gaat zitten, is het ctd bestand openen, toets Ctrl+F en voer de route in (bijvoorbeeld: B-CM) om de route te kunnen vinden en druk op enter en verwijder de scrollsign code.
I'm not here.
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Mijn lesrijtuig

Post by metroverslaafde »

Ik heb het toch iets simpeler aan kunnen pakken, maar wel effectief.

Ik heb namelijk een activity gemaakt waarbij je zelf met het lesrijtuig moet rijden.
De scrollsigns staan vooraf ingesteld op 16.0 bij de 5221 uit 2006 de jaren ervoor hadden namelijk geen lesrijtuig aanduiding.

de rest van de 5200's uit deze activity zijn allemaal uit 1999 en de mg2 uit 1994.
Post Reply