vierkanten wielen

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
HKM362
Posts: 325
Joined: 18 Apr 2013, 07:59
Location: Secret!

vierkanten wielen

Post by HKM362 »

hoe kan het dat ik na 1 kleine rem ik al vierkante wielen krijg

het lijkt wel of als ik 1 keer rem wat de sim niet leuk vind hij daarna gelijk vierkanten wielen gaat geven (bonk bonk geluid daarna bij het rijden)

kan ik dit uitzetten in het spel want dit is echt irritant ?

ik zie arcade mode en realistic mode kan het daar uitzetten?
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: vierkanten wielen

Post by senjer »

Voor vierkanten wielen zul je toch wat harder moeten remmen (-8 bij MG2/SG2 en -2 bij SG3) dan een kleine rem.
Het geluid uitzetten kan niet, dat kan in het echt ook niet en jullie willen het toch zo realistisch mogelijk. ;)
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: vierkanten wielen

Post by MG2 »

HKM362 wrote:hoe kan het dat ik na 1 kleine rem ik al vierkante wielen krijg

het lijkt wel of als ik 1 keer rem wat de sim niet leuk vind hij daarna gelijk vierkanten wielen gaat geven (bonk bonk geluid daarna bij het rijden)

kan ik dit uitzetten in het spel want dit is echt irritant ?

ik zie arcade mode en realistic mode kan het daar uitzetten?
Heb je niet per ongeluk de "/" toets gebruikt? Deze zit overigens naast de rem/rij toetsen "<" en ">". De toets "/" is voor de railrem, en dan krijg je dat continu gedender ;)
User avatar
michaelh
Posts: 25
Joined: 18 Apr 2013, 07:02

Re: vierkanten wielen

Post by michaelh »

Als ik vierkante wielen heb ruil ik hem altijd om op station de bergen met een andere metro.
dat lijkt het ook nog een beetje echt :-D
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: vierkanten wielen

Post by Tiesder »

Sorry, maar ik vind het geluid ook erg irritant. Als je bij de SG3tjes op -1 staat en je drukt perongeluk nog een keer op ">". Het liefst zou ik deze functie ook uitwillen zetten. Of net als bij de SG2tjes het iets moeilijker te maken om -8 te bereiken. Naar mijn ervaring moet je iets langer ">" inhouden om -8 te halen.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: vierkanten wielen

Post by MG2 »

Dit kan overigens alleen maar in sneltrambedrijf.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: vierkanten wielen

Post by Samuel »

Bij mij gaat het berijden van een R/SG3 soepel. Ik hou de "<" toets in totdat ik een tik hoor en omdat ik al vaker rondrijd met SG3tjes, weet ik ongeveer wanneer de tik komt. Wat ook handig is, is bijhouden hoe ver je nog van -1.00 bent en net voordat je het bereikt de "<" toets loslaat. Als het gaat om een MG2 of SG2, zit ik nog liever in een MG2, omdat ik dat rijtuig het fijnst vind rijden 8-) .
I'm not here.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: vierkanten wielen

Post by MG2 »

Bij een MG2 zal je het probleem van 'vierkante wielen' ook niet krijgen. Die hebben geen railremmen ;)
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: vierkanten wielen

Post by Samuel »

Dat klopt, maar bij mij komt het weinig voor dat ik -7.00 bereik (Ik rem meestal niet harder dan -5.00). :P
I'm not here.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: vierkanten wielen

Post by Michiel »

En dat is al vrij hard, ik gebruik zelf standaard de 3e remstand en alleen als ik te hard ga de 4e.
Post Reply