Wiki

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Stef
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2013, 05:59
Location: Almere

Wiki

Post by Stef »

Is het niet handiger om de wiki in het Nederlands te maken zodat er meer informatie op kan komen? Volgens mij; ook aan de forums te zien hebben we voornamelijk alleen Nederlandstalige spelers. Ook zou het handig zijn als gebruikers kunnen bewerken, zodat Michiel dat niet allemaal alleen hoeft te doen en dus meer tijd in beta 4 kan steken!
sim.bemined.nl/wiki
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Wiki

Post by senjer »

Stef wrote:Is het niet handiger om de wiki in het Nederlands te maken zodat er meer informatie op kan komen? Volgens mij; ook aan de forums te zien hebben we voornamelijk alleen Nederlandstalige spelers.
Deze wiki komt in de toekomst ook zeker in het nederlands maar engels is voor bijna iedereen wel te begrijpen in tegenstelling tot nederlands. Aangezien er ook buitenlandse metrofans zijn gaat engels hier dus voor maar voor de nederlandse versie zul je niet lang hoeven te wachten als de engelse pagina beschikbaar is.
Stef
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2013, 05:59
Location: Almere

Re: Wiki

Post by Stef »

Maar, kunnen normale mensen ook bewerken, ik kan nergens de bewerken knop vinden, en ook de register knop is onvindbaar
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Wiki

Post by MG2 »

Ik zou trouwens best graag info over het materieel willen brengen op de Wiki. Dat is mijn favoriete onderdeel :roll:
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Wiki

Post by senjer »

Stef wrote:Maar, kunnen normale mensen ook bewerken, ik kan nergens de bewerken knop vinden, en ook de register knop is onvindbaar
De wiki is gelinkt aan het forum dus gebruik deze gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen.
Stef
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2013, 05:59
Location: Almere

Wiki talen

Post by Stef »

Ik heb op de wiki een pagina aangemaakt voor het project van het vertalen van de wiki, met uitleg over het plaasten van links en zo
http://sim.bemined.nl/wiki/MetroSim_Wiki:Languages
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Wiki talen

Post by senjer »

Stef wrote:Ik heb op de wiki een pagina aangemaakt voor het project van het vertalen van de wiki, met uitleg over het plaasten van links en zo
http://sim.bemined.nl/wiki/MetroSim_Wiki:Languages
Natuurlijk weten wij hoe je een pagina moet vertalen maar toch bedankt. Het probleem zit hem vooral in de tijd die het vertalen nu kost en de voordelen die we er nu uit kunnen halen. Nogmaals in de toekomst komt er zeker een nederlandse versie.
Stef
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2013, 05:59
Location: Almere

Re: Wiki

Post by Stef »

Mag ik, misschien anderen wel doorgaan met vertalen, of moet dit wachten?
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Wiki

Post by Michiel »

De wiki staat toe dat alle geregistreerde gebruikers pagina's kunnen aanmaken en bewerken. In principe zijn er ook geen keiharde regels wat wel en niet mag, maar het is uiteraard niet de bedoeling eigenhandig richtlijnen in het leven te roepen. Net als op Wikipedia zullen dit soort dingen in overleg gaan. Alle pagina's op een wiki hebben daarom ook een aparte overlegpagina, en in dit geval is er ook het forum waarop je kunt overleggen.

Vooralsnog zie ik af van een Nederlandse versie, zeker bij een nieuw op te zetten wiki is het veel werk om met twee talen te werken, tenzij je hele actieve vertalers hebt die alles gelijk vertalen krijg je dan een situatie waarbij beide talen sterk verschillen qua informatie. Daarnaast is de wiki nu niet ingericht voor meertaligheid, nu zou je de wiki moeten vervuilen door steeds de taal op te nemen in de titel, wat ongewenst is. Op termijn wil ik bekijken of er een taalmodule toe te voegen is waardoor de wiki meertalig kan worden.
Stef
Posts: 51
Joined: 20 Apr 2013, 05:59
Location: Almere

Re: Wiki

Post by Stef »

Oke, dank voor je uitleg, dan zal ik proberen om toch in mijn, fantastische *kugh engels wat toe te voegen :D
Zou je dan als je tijd hebt, de pagina--Hoofdpagina-- willen verwijderen
Last edited by Stef on 20 Apr 2013, 15:03, edited 1 time in total.
Post Reply