De geschiedenis van de Metro Simulator

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by nstomjanssen2000 »

Iets waar ik naar een tijdje Metro Simulator spelen toch wel nieuwsgierig naar ben, is hoe de metro simulator tot stand is gekomen en wat er per beta is gebeurd. Is er iemand die mij er iets over kan vertellen? (met toestemming zou ik ook graag iets daarover in mijn tijdschrift zetten)
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Simvliet
Posts: 22
Joined: 07 Dec 2013, 17:09

Re: De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by Simvliet »

Ja dit is een goeie vraag maar zelf weet ik daarop ook geen antwoord
Ik kan al niet wachten tot de volgende beta uitkomt (de 3.8)
User avatar
Tom
Posts: 250
Joined: 13 Apr 2013, 06:36
Location: Capelle aan den IJssel

Re: De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by Tom »

Als je geen antwoord hebt, dan ook gelieve niet te posten.

De Simulator bestaat volgens mij al langer dan ik zelf. Haha. Dat is uiteraard een grapje, maar ik denk dat het project zeker al wel een jaar of 8 oud is, maar dat weet ik niet geheel zeker. Hier nog twee mooie foto's uit de oude doos (of moet ik zeggen oude forum) gepost in maart 2008, zodat je kunt zien wat er zoal veranderd is de afgelopen jaren.

Image

Image

Overigens, nee, deze route en of versie is niet te downloaden. Hier dan ook s.v.p. geen vragen over stellen.

Trouwens, het kan nog veel ouder.... 8-)

Image
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by nstomjanssen2000 »

Dank je voor de info.

Trouwens, ik heb van iemand vernomen dat er door jullie op het inmiddels opgedoekte ChrisTrains forum een plaat van een door jullie gemaakte mat '64 hebben getoond. Hebben jullie deze nog in jullie archief?
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Steven
Posts: 5
Joined: 18 Apr 2013, 08:34

Re: De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by Steven »

De eerste beta die ik ooit heb bereden is beta 1.4, dit was eigenlijk niet meer dan een route waar je wat heen en weer kon rijden, hierin zat ook geen cabine, naderhand is dit verder uitgebreid met cabines, uitgebreidere route, stations, bovenleiding en dergelijke. In het begin was het ook mogelijk om d.m.v. je toetsenbord wissels om te zetten, iets wat je nu alleen nog kan doen met de cvl. Ook was het mogelijk om in beta 1.4 de route uit te breiden.

Met vriendelijke groet,
Steven Geertsema
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by nstomjanssen2000 »

Heb je deze misschien nog/heb je hier misschien nog screens van?
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Steven
Posts: 5
Joined: 18 Apr 2013, 08:34

Re: De geschiedenis van de Metro Simulator

Post by Steven »

Hier heb ik geen screenshots van.

vr. gr.
Steven
Post Reply