Metro M4 Amsterdam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Edgar
Posts: 6
Joined: 12 Jan 2019, 14:34

Metro M4 Amsterdam

Post by Edgar »

Hey,

Is it a option to create the M4 of Amsterdam? (See picture)
https://prnt.sc/m697s9

Greatings,
Edgar
Isaacp14
Posts: 107
Joined: 10 Feb 2018, 06:49
Contact:

Re: Metro M4 Amsterdam

Post by Isaacp14 »

ik denk het niet. maar het zal vast mischien komen vraag het niet aan mij maar aan sjoerd of michael of senjer :arrow:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Metro M4 Amsterdam

Post by Sjoerd »

Als je handig bent met Sketchup, kun je altijd wat gaan bouwen. Als het goed genoeg is (kijk naar wat er nu rond rijdt in de simulator om een indruk te krijgen), wil ik of iemand anders er misschien wel tijd in steken om het daarna om te bouwen naar Metrosimulator.
Supertrain_fan is bijvoorbeeld goed op weg op dat vlak; viewtopic.php?f=7&t=1340&start=10

Overigens is de M4 niet bepaald mijn favoriete metro; erg klein, en ik heb er vorig jaar vaak er krap in gestaan als een los stelletje (in de spits!) langs kwam om mij van het Weesperplein naar Station Zuid te brengen als lijn 51.
De M5 zou dus meer mijn voorkeur hebben bij een Amsterdams project; comfortabeler, veel meer ruimte, en ook mooier.

Over de M5 gesproken; hij heeft een kleine pantograaf op het dak (middenrijtuig) voor rangeerbewegingen in depot Diemen... Heeft iemand ooit wel eens een foto gezien waarop dat ding tegen de draad staat?
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Edgar
Posts: 6
Joined: 12 Jan 2019, 14:34

Re: Metro M4 Amsterdam

Post by Edgar »

Hai,

ik ben helaas niet handig met Sketchup, anders had ik het wel willen doen.

De M4 is best grappig materieel. Vooral omdat hij gecombineerd is met R-Net M4. De M5 is ook een best leuke metro. Als 1 van de Bouwers een M4 of M5 willen maken zou dat erg leuk zijn voor de verandering :D

Groetjes,
Edgar
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Metro M4 Amsterdam

Post by senjer »

Ik ben op zichzelf geen fan van Sketchup modellen overzetten naar de Simulator. Er zijn te veel risico's die kunnen ontstaan met polygonen (gaat rustig x5 t.o.v. een model gemaakt in Blender) en groepen. Als ik de beelden zie van Supertrain_fan zie ik daar ook veel potentiële risico's. Betere opties zijn Blender of 3dsMax. ;)
Post Reply