London

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

rik079 wrote: 17 Dec 2018, 21:15 Update: ik heb op grond van de Freedom of Information Act een officieel verzoek ingediend bij de Britse overheid om de technische kaart van het netwerk op te sturen, zodat iemand die routes kan bouwen kan kijken of het haalbaar is. Ik heb de kaart binnen maximaal 20 dagen, er zijn geen wettelijke gronden om het verzoek te weigeren.
Ik zie net dat TfL je verzoek voor de technische kaart helaas heeft afgewezen (ik had op "volgen" geklikt, dus ik kreeg een update mailtje toen TfL hun reactie online zette). Gelukkig is er de sporenplan kaart nog waar ik je de link al van heb gegeven. ;)
Er staan ook wat drivers eye view video's van enkele metrolijnen op youtube, ter aanvulling. Al zijn die soms wel al aardig oud (met nu haast antiek te noemen metro's erin :D ).

https://youtu.be/HGxuVWpN8vQ
https://youtu.be/LAnQsoX_oqg
https://youtu.be/_tifWm8j5yE
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: London

Post by rik079 »

Gelukkig zit er wel een kleine nuance in, ze zeggen dat ík de terrorist niet ben :D

Maar even over het London-idee, zou de Victoria line technisch wel mogelijk zijn?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

De Victorialine heeft wel het voordeel dat die 100% ondergronds ligt; niet veel scenery nodig dus....
Om realistisch te blijven moet je wel de verleiding weerstaan om zelf te rijden; die lijn heeft vanaf het begin af aan met ATO gereden. De bestuurder sluit alleen de deuren en drukt op een startknop, waarna de metro automatisch naar de volgende halte rijdt ("C" dus in de simulator :D ).

Alleen het depot ligt bovengronds, en daarheen wordt vanaf Seven Sisters handmatig gereden.... Maar dan is de metro begrenst op ik geloof 10 Mph (ik heb nog ergens een DVD liggen met de Drivers Eye View van die lijn, waarin dat wordt uitgelegd).
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Mark28jr
Posts: 261
Joined: 14 Sep 2013, 21:11
Location: Winschoten

Re: London

Post by Mark28jr »

maar is dat een een lange route of een korte?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

Je komt zelf met die lijn; dan neem ik toch aan dat je die informatie wel hebt :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_line
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: London

Post by MG2 »

Sjoerd wrote: 09 Jan 2019, 16:55(met nu haast antiek te noemen metro's erin :D ).
Dan bedoel je niet het filmpje uit 1989, want het materieel dat daar te zien is was tot laatst nog in dienst, of is nog in dienst. Vooral te zien zijn:

A60/A62 Stock (kortweg 'A Stock'), dezen zijn enkele jaren ouder dan MG2, waren tot 2012 in dienst voor reizigers en tot 2018 als onderhoudsmaterieel. De laatste exemplaren zijn vooralsnog niet afgevoerd.

C69/C77 Stock (kortweg 'C Stock'), dezen zijn even oud als MG2 of iets nieuwer, en waren in dienst tot 2014.

D78 Stock (nou daar hoef ik niet over te beginnen) :P

En de nog rijdende 1973 Stock in oorspronkelijke uitvoering: Image


Echter vind ik de hedendaagse kleuren op de Londense metrostellen mooier en die uit het verleden juist afschuwelijk. Het ging snel vies en verloederd ogen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

MG2 wrote: 10 Jan 2019, 23:31 Dan bedoel je niet het filmpje uit 1989, want het materieel dat daar te zien is was tot laatst nog in dienst, of is nog in dienst.
Die bedoelde ik. Ik heb de A,C en D stock nog zien rijden (en ben mee geweest, toen ik een keer in Londen was voordat de eerste S stock op de rails kwam), maar vergeleken bij wat er nu rijdt (die S stock), zijn ze wel 'haast antiek' te noemen :)
Neemt niet weg dat de D78 wel gewoon een buitengewoon degelijke trein was.... en is, aangezien ze er nog steeds zijn in de vorm van de 'nieuwe' Class 230.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: London

Post by rik079 »

Sjoerd wrote: 10 Jan 2019, 16:51 De Victorialine heeft wel het voordeel dat die 100% ondergronds ligt; niet veel scenery nodig dus....
Om realistisch te blijven moet je wel de verleiding weerstaan om zelf te rijden; die lijn heeft vanaf het begin af aan met ATO gereden. De bestuurder sluit alleen de deuren en drukt op een startknop, waarna de metro automatisch naar de volgende halte rijdt ("C" dus in de simulator :D ).

Alleen het depot ligt bovengronds, en daarheen wordt vanaf Seven Sisters handmatig gereden.... Maar dan is de metro begrenst op ik geloof 10 Mph (ik heb nog ergens een DVD liggen met de Drivers Eye View van die lijn, waarin dat wordt uitgelegd).
Het fijne aan de London Underground is natuurlijk ook het feit dat de ondergrondse stations op een paar details na bijna allemaal hetzelfde eruit zien :lol:
Post Reply