London

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

London

Post by rik079 »

Ik heb een idee voor een nieuwe route:

(Disclaimer: ik weet dat ideeën voor nieuwe routes op dit forum schering en inslag zijn, daarom heb ik mijn best gedaan het idee goed te onderbouwen. Aangezien ik zelf geen routes kan bouwen gebruik ik voor het gemak even 'we' als ik degene die de route eventueel gaat bouwen benoem, anders wordt het nogal een langdradig verhaal. Daarnaast vermijd ik om net genoemde reden even dingen als 'mocht de route gebouwd worden,' 'misschien', en 'als de route er zou komen'.)

Het gaat dus om London. Ik denk persoonlijk dat dit wel haalbaar moet zijn, aangezien er in Rijndam al 2 tube deep-levelstations zijn, de LU1972 en (bijna) de S7 en de S8 geïntroduceerd zijn, en het is natuurlijk een onwijs gaaf netwerk. Daarnaast denk ik dat het relatief gezien niet erg lastig is om te maken aangezien bijna alle deep-level stations op elkaar lijken, net als de sub-surface lijnen onderin.

Nu weet ik dat er weinig info beschikbaar is over de ligging van de sporen en zo. Maar gelukkig kan ik de daarvoor benodigde info allemaal regelen bij Transport for London!

Een idee over welke lijnen eventueel zouden kunnen worden gemaakt: (later kunnen er natuurlijk altijd nog meer)

Picadilly line
emplacement op Cockfosters

District line tussen Ealing Broadway - Upminster en Wimbledon - Upminster
depot op Ealing Common

Central line tussen Epping - West Ruislip (via Woodford)
depot op Ruislip

het is maar een idee hoor, maar het zou natuurlijk wel ontzettend gaaf zijn als het kan worden gebouwd :)
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: London

Post by rik079 »

Update: ik heb op grond van de Freedom of Information Act een officieel verzoek ingediend bij de Britse overheid om de technische kaart van het netwerk op te sturen, zodat iemand die routes kan bouwen kan kijken of het haalbaar is. Ik heb de kaart binnen maximaal 20 dagen, er zijn geen wettelijke gronden om het verzoek te weigeren.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

Je bedoeld zeker hier? >> https://www.whatdotheyknow.com/request/ ... ouncements

Ik heb een tijdje geleden via diezelfde website aan de SPT (Strathclyde Partnership for Transport; het OV bedrijf van Glasgow) gevraagd om informatie over de bediening van de huidige generatie Glasgow metro's. Na een paar weken wachten kwam het antwoord, wat er op neerkwam dat ze die informatie niet wilden geven om "Taking of Pelham 123" situaties te voorkomen..... :D
Ik heb dus de stuurstand naar eigen inzicht ingevuld (gebaseerd op foto's die helaas net niet scherp genoeg waren om de opschriften bij meldlampen te kunnen lezen), en ik ben best tevreden met het eindresultaat.... (beschikbaar vanaf 3.15 ;) )

Maar gelukkig heb ik wel gezien op bovenstaande website dat TfL zich wel wat vrijer opstelt wat betreft het leveren van informatie. Al denk ik niet dat je een paar GB aan geluidsbestanden kunt verwachten naar aanleiding van de gestelde vraag aan London Transport. :D Waarschijnlijk hoogstens een transcript van hoe de berichten zijn opgebouwd; "The next station is Kennington. This train terminates here. All change please, All change" :D

Hier kun je alvast wat rondkijken naar het netwerk.... http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-london/
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: London

Post by rik079 »

Taking of Pelham 123-situatie? Dat vind ik toch wel de meest diplomatieke manier om te zeggen dat je een terrorist zou kunnen zijn :D

De kaart van het netwerk is interessant, supergedetailleerd ook (die omroepen had ik voor iets anders nodig, en als je TfL dan toch spreekt...)

Maar is er enige kans dat Londen of een klein deel daarvan ooit aan de sim toegevoegd word?
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: London

Post by Michiel »

Een realistisch Londen met accurate posities en op ware grootte? Nee, dat gaat nooit lukken met de huidige software.
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: London

Post by rik079 »

En als je maar één of twee lijnen (of een deel ervan) toevoegd? is dat technisch wel mogelijk? dat héél London technisch niet mogelijk is begrijp ik ook nog wel :)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

De Waterloo & City Line zou geen probleem moeten zijn :lol:
Attachments
WC-line.png
WC-line.png (49.29 KiB) Viewed 5426 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: London

Post by luka23 »

Je zou bijna zeggen dat deze er al is :lol:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: London

Post by Sjoerd »

Rijndam M7 is er al..... Op mijn computer staat verder geen Londonse simulator-route. Wel een hele hoop van die TfL routediagrammen :D
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: London

Post by rik079 »

Sjoerd wrote: 19 Dec 2018, 10:59 De Waterloo & City Line zou geen probleem moeten zijn :lol:
Als dat een probleem zou zijn gaat er iets niet helemaal goed denk ik ja :lol:
Post Reply