Pad aanleggen voor een metro

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
cornepronk
Posts: 4
Joined: 12 Aug 2018, 10:43

Pad aanleggen voor een metro

Post by cornepronk »

Hallo allemaal,

Na de uitleg op de Wiki hebben gekeken van de CVL Tutorial kom ik er nog steeds niet uit.
Als ik de codes in typ: '135 139 RWI' of een andere lukt het niet om een pad te leggen.

Kan iemand mij hierin helpen?

alvast bedankt!
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: Pad aanleggen voor een metro

Post by Tiesder »

Heb je een eerdere rijweg vanuit 135 opgeheven? Ofwel staat er op het moment dat jij jouw rijweg intikt al een rijweg ingesteld? Want die wordt niet overschreven namelijk.
cornepronk
Posts: 4
Joined: 12 Aug 2018, 10:43

Re: Pad aanleggen voor een metro

Post by cornepronk »

Ik moet een hele nieuwe aanleggen maar welke code gebruik ik daarvoor?
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Pad aanleggen voor een metro

Post by nstomjanssen2000 »

Met '135 139 RWI' stel je een rijweg in van spoor 135 naar spoor 139 en met '135 139 RWO' hef je deze rijweg op. Kijk in de CVL van welk spoor naar welk spoor je wilt gaan en pak de spoornummers in je CVL-commando. Houd er rekening mee dat je slechts een rijweg in kunt stellen door één wisselcomplex, je kunt dus niet met een commando van Simvliet Centrum naar Lelywaard, je moet per wisselcomplex een CVL-commando geven.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Pad aanleggen voor een metro

Post by Sjoerd »

En als er al een rijweg aanwezig is die conflicteerd met de rijweg die jij wilt instellen; dan moet je die andere rijweg eerst opheffen (of wachten tot er een metro gebruik van heeft gemaakt, waarna die rijweg automatisch vervalt).
Je kunt ook geen rijweg instellen naar een baanvak waarvan de rijrichting de andere kant op ligt, en waar een metro in aanwezig is (is er geen metro aanwezig, dan kan het wel, en keert de rijrichting van dat baanvak om bij het realiseren van de rijweg ernaartoe).

Ofwel; het is gewoon heel realistisch; onveilige rijwegen (die met elkaar conflicteren of leiden naar een spoor waar tegenliggend verkeer op zit) worden niet geaccepteerd door de CVL. ;)

En inderdaad; het moet per wisselcomplex (of "Junction" zoals het in de CVL heet) gedaan worden; doorgaande rijwegen over meerdere wisselcomplexen worden door de CVL niet geaccepteerd.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
cornepronk
Posts: 4
Joined: 12 Aug 2018, 10:43

Re: Pad aanleggen voor een metro

Post by cornepronk »

Ik had een pad gemaakt met kruising voor kruising, nog kan ik niet rijden. Ik zie ook geen eindstation dan waar ik heen kan als ik daar ben. Dus als je al die wissel groen ziet dan kan je toch rijden?
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Pad aanleggen voor een metro

Post by Sjoerd »

Dus je wissels laten in de CVL wel een groene streep zien, maar je krijgt geen ATB signaal?
Is de rijrichting dan wel goed? Bij het instellen van de rijweg moet je wel er op letten dat je de rijweg in de route richting aanlegt. :D

Schrijf anders even een stap-voor-stap uitleg wat je wilt doen, hoe je het nu doet, en wat je ziet gebeuren bij elk van die stappen. Wellicht kunnen wij er dan uit afleiden waar je precies een fout maakt. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply