Alstom Metropolis Amsterdam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by Michiel »

Nee, dat kan je overduidelijk niet.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by senjer »

Als het maken van 3D modellen allemaal zo snel en probleemloos verliep was mijn Traxx ook geen project geweest waar ik inmiddels al bijna 10 maanden mee bezig ben.

Om een mooi voorbeeld te geven, de Traxx pantograaf. Het maken (in 3D) van de werkende Traxx pantograaf heeft ongeveer twee weken gekost, uiteraard niet fulltime maar toch enkele uren per week. Eerst maak je iets waar je veelal niet tevreden mee bent. Dan ga je aanpassen en komen de detail. Vervolgens heb je weer te veel polygonen waardoor toepassen in de sim geen optie is. Dus kun je weer veel aanpassen. En als je dan eindelijk tevreden bent mag je beginnen aan de scripts. In eerste instantie sluit niets goed aan of draait alles de verkeerde kant op. Dus ook hier zaten aardig wat uurtjes in om dit goed werkend te krijgen. En nee, helaas is direct kopiëren ook geen optie in veel gevallen.

En zoals je zelf al aangeeft snap je geen sikkepit van 3D modelbouw. Dit is toch wel de eerste vereiste voordat je kunt beginnen. En om dan gelijk aan de slag te gaan met de vormen van treinen, welke vaak de vreemdste vormen hebben, ik zie het niet gebeuren.
User avatar
RotterdamMetroLover
Posts: 726
Joined: 23 Jan 2017, 15:21
Location: Somewhere in this blue world.

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by RotterdamMetroLover »

Die metro's zijn wel mooi, maar nah, veel te modern. Ik kies liever voor het materieel dat niet computer gestuurd is of wel computer gestuurd maar van de jaren 90. En over de topic gesprokken, als niks weet over 3d programing, zeg dan lekker niks :roll: . (Geldt niet voor Michiel, MG2, Senjer, Samuel en Sjoerd. ;) )
CitadisNicola
Posts: 39
Joined: 08 Apr 2017, 17:46

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by CitadisNicola »

Zeg Senjer, zou je de TRAXX (ik neem aan de NS Bombardier locomotief) niet in Metro Simulator kunnen zetten??
hetzelfde werk, maar je zet hem in een andere game.
kan het???
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by Sjoerd »

Alles op dit forum is bedoeld voor Metrosimulator.... :roll:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
CitadisNicola
Posts: 39
Joined: 08 Apr 2017, 17:46

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by CitadisNicola »

Metro 's dus!! Duidelijk.
maakt het uit waar ze oorspronkelijk rijden??
Amsterdam, Rotterdam, Berlijn, München??
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by Sjoerd »

Lees gewoon eerst eens het forum en de wiki door, voordat je allemaal vragen gaat stellen waarvan de antwoorden erg makkelijk te vinden zijn.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
CitadisNicola
Posts: 39
Joined: 08 Apr 2017, 17:46

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by CitadisNicola »

volgens mij zitten er ook Russische troep in de game...
dus.. doe maar stil...
bouw die A'damse Metro maar. dan hebben A'dam, R'dam & Rusland. in 1 game..
nu we toch over materieel hebben. de NS 2200 is officieel geen metro, maar een trein.
ik snap dat het veel tijd kost. dus ik zal haast niet moeilijk doen, als het een jaar zou duren.
de enige reden dat ik deze topic heb geopend is dat het leuk lijkt om ook de Amsterdamse metro in de game te hebben..

dank u voor deze nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag..

:D
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by luka23 »

Er zijn heel veel dingen die ik in de sim zou willen zien, evenals iedere andere forumgebruiker. Die Russische "troep" was wel gewild onder andere forumgebruikers en ook nog eens "makkelijker" in de sim te plaatsen. Je kan niet alles hebben deal with it. Vergeet niet dat dit een beta versie is, dus alles wat erbij komt is alleen maar leuk, Michiel had net zo goed de sim ik besloten ontwikkeling kunnen houden tot het eindproduct helemaal af is, dus wees blij met wat je hebt.
hell12
Posts: 185
Joined: 18 Apr 2013, 14:30
Location: Hoogvliet

Re: Alstom Metropolis Amsterdam

Post by hell12 »

@CitadisNicola, Ik weet niet wat je bezield hoor maar hoe durf je zo disrespect vol te zijn naar de mensen die in deze simulator honderden of duizende uren steken, zo af te kraken en doen alsof het allemaal makkelijk is.

En zoals Michiel al zei: Waarom doe je het dan niet zelf?
pc specs:
Intel I7 4790K @ 4.7GHz
Gskill Trident 16GB 1866MHz
EVGA GTX1080ti SC Black Edition
Samsung 950 PRO 512gb
Post Reply