vraag over metrosim die denk ik meer mensen hebben

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Locked
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

vraag over metrosim die denk ik meer mensen hebben

Post by HTMfan »

michelaben je was ooit bezig aan rotterdam dat zag ik op het oude forum. bne je dara nog steeds aan bezig?

nog een vraag:
gebruik je die oude versie om de echte versie die pas ver na nu komt te maken of maak je em compleet opnieuw?
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: vraag over metrosim die denk ik meer mensen hebben

Post by senjer »

De Rotterdamse metrobaan komt pas als er een nieuwe editor is op z'n minst. Dit duurt nog wel even (lang)dus. De beta is een langzaam proces met kleine updates om uiteindelijk tot een volledig spel te komen. Wel komt er in beta 4 een grote aanpassing in de render engine.

Let A.U.B op je Nederlands/typen het wordt als irritant ervaren.
User avatar
HTMfan
Posts: 82
Joined: 29 Jul 2013, 06:14
Location: The netherlands

Re: vraag over metrosim die denk ik meer mensen hebben

Post by HTMfan »

sorry ik probeer beter op te letten.
en ik bedoel ook: er was ooit al een rotterdam op het oude forum.
wat is daarmee gebeurt
Hallo ik maak add-ons for omsi en minecraft en ik speel graag met metrosim.
hello i make add-ons for omsi and resourcepacks for minecraft and i love to play metrosim
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: vraag over metrosim die denk ik meer mensen hebben

Post by senjer »

Die stond toen in de oude engine. Hij is er dus gewoonweg niet meer, en als hij nog ergens rondzweeft komt hij zeker niet meer als download. Gewoon wachten op de updates dus.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: vraag over metrosim die denk ik meer mensen hebben

Post by Michiel »

Terugkomend op de 'oude' Rotterdam: dit was erg experimenteel. Hoewel de sporen wel vrijwel overal op de juiste plek lagen, was de hoogte op veel plekken niet correct, hellingen klopten dus niet en het was met de route editor van toen vrij lastig dit goed te krijgen. Sowieso was 90% van de route alleen in ruwbouw aanwezig, dus alleen rails, geen stations, ATB was wel aangesloten maar betrof ook een oude versie van de CVLSim, niet overal was de juiste signalering aanwezig. Tunnels waren ook zeer beperkt, in feite zat er in de editor een knopje "Tunnel aan/uit" waarmee je een baanvak licht of donker kon maken. Het interieur van de rijtuigen was permanent verlicht in de tunnel, zeg maar de helderheid was flink omhoog gezet, in tegenstelling tot de toekomstige versie waar daadwerkelijke lampen in het rijtuig zitten. Vooral beperkingen in de route editor waren echter de reden deze proef niet verder uit te bouwen, ik heb weinig zin om veel tijd te stoppen in een route waarvan ik weet dat deze nooit goed zal komen, het afbouwen van een route in ruwbouw kost nog best veel tijd namelijk, anders waren er al lang veel meer routes geweest (naast Simvliet heb ik nog minstens twee volwaardige routes in ruwbouw liggen).
Locked