Onverklaarbare FPS drops

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
quincypro
Posts: 61
Joined: 24 Aug 2013, 13:44

Onverklaarbare FPS drops

Post by quincypro »

Beste leden,
Sinds dat de beta 3.12 uit is heb ik onverklaarbare lagg in sommige gebieden van Rijndam Terwijl ik dat nooit eerder had bij eerdere beta's. Ik heb het vooral bij de tram.
Ik heb een goeie game pc met een Nividea Kaart. 8gb Werkgeheugen.


Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb alles optimaal geupdate.
Ben trouwens ook zeer benieuwd naar de SG2tjes ! Veel succes nog met het ontwerpen/maken van de sim!
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Onverklaarbare FPS drops

Post by senjer »

Met een goede PC met NVidia kaart kunnen wij niet zo veel. Een iets specifiekere specificatie van je PC zou handig zijn. Maar op het eerste oog lijkt het er toch op dat je PC wat moeite heeft met het laden van de omgeving. Dat kun je redelijk snel controleren door Rijndam Centraal vol te gooien met treinen en vervolgens naar de fps te kijken.
quincypro
Posts: 61
Joined: 24 Aug 2013, 13:44

Re: Onverklaarbare FPS drops

Post by quincypro »

Ik heb hier een linkje met wat computer gegevens van mijn pc.

Mijn videokaart is: Nividea geforce GT 730 4gb

Ik hoop dat er een oplossing is want vind het een zeer leuke map. Heb dit trouwens niet bij simvliet.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Onverklaarbare FPS drops

Post by Michiel »

Je zult wat meer details moeten geven, zoals welke activiteit je draait, op welke plek de lag plaatsvind en hoe die lag zich uit (als je stilstaat is het dan continu of slechts eventjes?). Wat ook kan helpen is om twee maal op Ctrl+D te drukken, dan krijg je een aantal grafiekjes, een screenshot daarvan kan in sommige omstandigheden helpen.

Het kan overigens zijn dat Rijndam gewoon te zwaar is voor jouw computer, vooral Rijndam 2020 is nogal fors qua grootte. Je processor is een nogal oud model (circa 7 jaar oud) en daarbij ook nog eens de goedkoopste in zijn reeks, videokaart is recenter maar ook een low range variant. De simulator bevat helaas geen uitgebreide kwaliteitsinstellingen om met goedkopere videokaarten toch een goed resultaat te bieden, dat kost nogal wat extra manuren om van alle 3D modellen ook een versie met lager detail te maken en alles goed te configureren.
quincypro
Posts: 61
Joined: 24 Aug 2013, 13:44

Re: Onverklaarbare FPS drops

Post by quincypro »

Ah oke bedankt, Het is niet constante lagg maar wel op veel punten op de tramlijnen en op rijndam centraal. Ik heb dit bij eerdere versies nog niet meegemaakt. Ik hoop dat het bij een eventuele nieuwe map niet is.

Maar bedankt voor de verduidelijking. Dan moet ik even geduld hebben voordat er een nieuwe map komt.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Onverklaarbare FPS drops

Post by Sjoerd »

quincypro wrote: 17 Feb 2018, 09:07 Ah oke bedankt, Het is niet constante lagg maar wel op veel punten op de tramlijnen en op rijndam centraal. Ik heb dit bij eerdere versies nog niet meegemaakt. Ik hoop dat het bij een eventuele nieuwe map niet is.

Maar bedankt voor de verduidelijking. Dan moet ik even geduld hebben voordat er een nieuwe map komt.
Ik ben nog steeds van plan om Glasgow weer op te pakken, maar er zijn eerst nog wat andere dingen die ik wil doen. Glasgow zal een erg soepele omgeving zijn, aangezien alleen het depot bovengronds ligt, en de hele lijn verder in tunnels; dus zijn er minder objecten om te laden, en is het minder zwaar werk voor de computer. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
quincypro
Posts: 61
Joined: 24 Aug 2013, 13:44

Re: Onverklaarbare FPS drops

Post by quincypro »

Ik ben zeer benieuwd ;) Woon zelf in Spijkenisse en pak daar elke dag de metro. Ben ook al jaren lang hyped voor de bommetjes :D
Vind het ook tof dat er door de jaren meerdere bouwers bij zijn gekomen dat houd de variatie er ook goed in~!
Post Reply