Waarom geen AMD

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Metrosimulatoruser
Posts: 2
Joined: 25 Jan 2018, 21:01

Waarom geen AMD

Post by Metrosimulatoruser »

Hoi,

Ik heb een vraag over het videokaartsysteem in de metro simulator.

Waarom is het altijd donker (je ziet alleen maar zwart) in de tunnel voor AMD processoren? Want, het stoort me echt! Ik moet altijd het op de automaat (AI) zetten om er zeker van te zijn dat ik doe bij een halte stop.

En kunnen jullie er dan misschien niet voor zorgen dat AMD kaarten gewoon werken. Of moet je dan het complete systeem omgooien? (en dat is te complex) :?: :?: :?:
djsloeber
Posts: 4
Joined: 25 Jan 2018, 21:37

Re: Waarom geen AMD

Post by djsloeber »

Heb daar geen problemen mee.
Ik gebruik een AMD Radeon(TM) R5 Graphics.
Metrosimulatoruser
Posts: 2
Joined: 25 Jan 2018, 21:01

Re: Waarom geen AMD

Post by Metrosimulatoruser »

Wat is er dan mis met een

AMD Radeon HD 8570D (2014 - 2015)

????????
djsloeber
Posts: 4
Joined: 25 Jan 2018, 21:37

Re: Waarom geen AMD

Post by djsloeber »

Zou het niet weten.
Met mijn vorige laptop had ik ook problemen met donkere tunnels, maar nu werkt alles perfect.
Nochtans alles is AMD, mijn processor en videokaart en heb 16 GB werkgeheugen.
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Waarom geen AMD

Post by nstomjanssen2000 »

Volgens mij is support bij AMD kaarten een kwestie van trial-and-error. Je hebt niet echt een beest van een kaart (mijn GT635 gebruikte ik jarenlang voor Metrosim en heeft vergelijkbare specs) dus je zou hem prima kunnen vervangen. Dat is zo'n heksentoer niet en op internet vind je genoeg tutorials.

Overigens valt mij wel op dat de kaart die je noemt (HD 8570d) gebaseerd is op de TeraScale 3 architecture, terwijl zowel de R5 xxx (die naamgeving werd pas geïntroduceerd bij de GCN architecture), als mijn R7 265 (HD 7850, ook gebaseerd op GCN) de simulator goed draaien. Mogelijk werken de kaarten vanaf de GCN architecture wel. Ik zal de probleemtopics even doorzoeken naar de specifieke kaarten waarvan mensen rapporteren dat ze niet werken.

EDIT: Ik heb even rondgezocht op het forum, de rapporteringen van mensen voor niet-functionele lampen lijkt inderdaad gebonden aan de architecture.
Wel:
R7 265
HD 7870XT

Niet:
HD 8570D
HD 48xx
HD 3300
HD 7420G
HD 8610G
HD 4200
HD 69xx

Andere bug:
R7 M265

De R7 265 en HD 7870XT zijn GCN-kaarten, die onder 'niet' zijn allemaal ouder. De persoon met de R7 M265 rapporteerde dat de game ineens vastliep, maar dat kan ook komen door oververhitting of dergelijke. Dit is in ieder geval ook een GCN-kaart. Dat is in ieder geval niet de bug met de lampen.

Als je een AMD-kaart in je systeem hebt, noem deze dan alstjeblieft en zeg of de simulator werkt. Dan kan met meer zekerheid vastgesteld worden of het probleem met de lampen inderdaad afhangt van de architecture van je GPU.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Post Reply