Rotterdam

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Rotterdam

Post by luka23 »

Aangezien de ABCDE-lijnen in de livestreams er in "ruwbouw" bij liggen, vroeg ik me af hoe ver deze werkelijk zijn en hoe hoog de prioriteit ligt. Briel en Nederdam zijn nog niet gereleased, dus ik neem aan dat er nog wel aardig wat development nodig is. Of is dit allemaal nog vertrouwelijke info :P
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Rotterdam

Post by MG2 »

Zaken zijn nog niet concreet, en dan is het beter om geen mededeling te doen. Ik zelf kan alleen mededeling doen over Rotterdam, dat overigens niet veel verder is dan je in de livestreams hebt gezien. De lijnen liggen er voor het meerendeel vooralsnog in "ruwbouw" bij. Wel heb ik Michiel hulp aangeboden bij het maken van objecten voor Rotterdam, om er iets meer vaart in te brengen, maar dan nog zal de release van Rotterdam nog geruime tijd op zich laten wachten en het heeft zeker geen behoorlijke prioriteit.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Rotterdam

Post by luka23 »

Ah ja, zo een vermoeden had ik al. Viel me wel op dat er geen topic over was. Ik neem trouwens ook aan dat ie compleet verbouwd/opnieuw gebouwd is en niet overgenomen van die oude engine, die op het oude forum te vinden was. Oh en ik zie nu ook dat wij 3 minuten na elkaar lid zijn geworden van dit forum :lol:
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Rotterdam

Post by luka23 »

Vraagje aan Michiel, ik lees de wiki van de Coen Moelijn lijn (over dubbelop gesproken :lol:), als Cpb viersporig wordt, zullen lijnen B en C dan perron delen of lijnen A en B? De tekening laat nadrukkelijk de situatie voor lijn A zien, maar het is voor mij niet helemaal duidelijk welke perrons lijn B zal gebruiken. Vind het overigens wel een strak plan, wat mij betreft mag dit worden doorgevoerd naar de gemeente.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Rotterdam

Post by Michiel »

Mijn idee was B en C via de buitenste sporen, dan kan je eventueel nog een lijn A korttraject instellen tussen Capelsebrug keerspoor en Zuidplein als de reizigersaantallen daar groeien.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Rotterdam

Post by luka23 »

Kan dan wel fijn overlopen wat betreft de wissel van sneltram naar spoor 3? Ik weet nog dat met die werkzaamheden laatst er met 35 moest worden gereden over een wat langer stuk, dat vertraagt best wel. Is het niet beter om een wissel van spoor 1 terug naar het "Schiedam-spoor" aan te leggen na capelsebrug, aangezien er dan nog een kilometer parallelspoor is? Dan zou die je die wissel met een wat hogere snelheid kunnen passeren dan als je dat voor Capelsebrug doet.
Post Reply