Beta 3.12

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Beta 3.12

Post by Michiel »

Vermoedelijk tegen het einde van september zal er weer een nieuwe versie verschijnen. Meeste wijzigingen zullen in Rijndam zitten:


Maar ook in Simvliet zijn nog enkele wijzigingen doorgevoerd. Zo heeft de metro een brug gekregen over het Simvlietse kanaal:
Beta312A.jpg
Beta312A.jpg (76.83 KiB) Viewed 9670 times
Beta312B.jpg
Beta312B.jpg (85.85 KiB) Viewed 9670 times
En daarnaast is het spoornet uitgebreid de stations Simvliet West en Simvliet Buiten, waar ook de goederentrein gebruik van maakt:
Beta312C.jpg
Beta312C.jpg (167.45 KiB) Viewed 9670 times
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Beta 3.12

Post by luka23 »

Waar kan ik de minimale systeemvereisten vinden?
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Beta 3.12

Post by Samuel »

Vraag aan de bouwers om wat meer FPS vriendelijkheid zou ik zeggen :lol:
I'm not here.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Beta 3.12

Post by senjer »

Voordat de specificaties überhaupt van belang zijn zul je eerst een 64-bit Windows versie moeten hebben.

Kijkend naar een processor zou je jezelf met een Pentium (Duo) wel halen maar een i3 of hoger zal uiteraard beter werken.
Voor de videokaart is het een beetje afhankelijk van de map, hetzelfde geldt voor het RAM. Voor de videokaart zal het minimum wel 512MB zijn maar minimaal 1GB zal het aantal FPS zeker verbeteren. Voor de RAM is het minimum 4GB waarbij 8GB best merkbaar zal zijn, zeker in Rijndam. Dit RAM zal echter geen direct probleem zijn gezien 64-bit systemen vrijwel altijd al meer dan 4GB aan RAM heeft.

Ik durf niet te zeggen of Rijndam echt nog veel FPS vriendelijker kan worden op dit moment, Sjoerd heeft al aardig wat tijd gestoken in het minder zwaar te maken van de map.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Beta 3.12

Post by luka23 »

Ik zit zelf naar een Thinkpad T430 te kijken, wil er niet intensief op gamen, alleen maar af en toe effe iets kunnen spelen (waaronder metrosim) en het hoeft van mij echt niet op max settings te runnen. Dan hebben we het over deze specs:
Intel DualCore i5-3320M 2,6 GHz - Turbo Boost 3,3 GHz
4 GB RAM
HDD 320GB
Videokaart Intel HD Graphics 4000
Denk dat het qua processor en RAM wel goed zit, alleen de videokaart weet ik niet of ik daar blij van moet worden.
User avatar
senjer
Posts: 1069
Joined: 13 Apr 2013, 11:31

Re: Beta 3.12

Post by senjer »

De Intel HD4000 kaart is voor de simulator toch wel net aan. Echt soepel zal het niet lopen. Ik raad je dan toch aan om te gaan voor een externe videokaart (bij voorkeur van Nvidia). De overige specificaties zouden in principe geen problemen moeten veroorzaken.
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Beta 3.12

Post by luka23 »

Terugkomend op wat ik hierboven heb geschreven, de sim runt op zich wel goed, behalve in nacht/tunnelsecties, daar gaat de framerate omlaag. Dan vind ik het alleen raar dat de framerate gelijk blijft met alle instellingen op max als met alle instellingen op minimum. Is dit normaal?
User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Beta 3.12

Post by luka23 »

Was er nou een manier om te scripten of iets dat niet alle deuren opengaan? Ik weet dat de AI dit kan maar om dit zelf te doen heb ik niks kunnen vinden. In ieder geval niet in het menu van controls toewijzen.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Beta 3.12

Post by Sjoerd »

luka23 wrote: 31 Jan 2018, 18:00 Was er nou een manier om te scripten of iets dat niet alle deuren opengaan? Ik weet dat de AI dit kan maar om dit zelf te doen heb ik niks kunnen vinden. In ieder geval niet in het menu van controls toewijzen.
Als de AI het doet gaan er random deuren open, als je het zelf doet gaan alle deuren open. Daar valt niets aan te doen. Ik zou wel willen instellen dat bij een eindpunt de AI ook alle deuren open gooit ("iedereen uitstappen!" :D ), maar dat gaat ook niet.
(De enige die het zou kunnen aanpassen is Michiel, bv door via de 'ontgrendelen' functie de random deurbediening aan te sturen.)

Als je zelf wilt rijden, maar wel random de deuren open wil laten gaan, zit er niets anders op dan bij elk station vlak voordat je tot stilstand komt de AI even in te schakelen, zodat die de metro daadwerkelijk stilzet en de deuren opent. ;)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
Post Reply