Voor het berekenen van de tijd gebruik ik een speciale app (tijdbesparend) .Tom wrote:maar ik moet toegeven dat ik soms ook wel eens gefrustreerd wegloop bij de computer vandaan als blijkt dat je gemaakte activity toch weer in de soep loopt (trein vanuit Oostpark die afbouw krijgt omdat de metro naar De Molens bij Tussenvelden nog staat te halteren maar de rijweg weg al is aangevraagd...)
Screenshots & Videos
Moderator: senjer
Re: Screenshots & Videos
I'm not here.
Re: Screenshots & Videos
Zo das ontzettend handig!!!
Welke is dat? Wat Tom zei heb ik af en toe ook wel eens.
Wat ik ook irritant vind is als ik de metro Via de keersporen laat rijden, gaat op spoor3 de bestemming op de goede richtingfilm maar op de keersporen word de richtingfilm verkeerd gezet op B simvliet Centrum of C Simvliet Centrum. Das de film waar die het rijtuig daarvoor gereden heeft.
Welke is dat? Wat Tom zei heb ik af en toe ook wel eens.
Wat ik ook irritant vind is als ik de metro Via de keersporen laat rijden, gaat op spoor3 de bestemming op de goede richtingfilm maar op de keersporen word de richtingfilm verkeerd gezet op B simvliet Centrum of C Simvliet Centrum. Das de film waar die het rijtuig daarvoor gereden heeft.
Re: Screenshots & Videos
Het is een app voor android phones en tablets, ik weet niet zeker of er zo'n app verkrijgbaar is voor Apple. Ook ben ik al een tijdje opzoek geweest naar een applicatie dat gewoon op de computer gebruikt kan worden, maar ik heb dat nogsteeds niet gevonden.
Dit is de app die ik gebruik: https://play.google.com/store/apps/deta ... Calc&hl=nl
Dit is de app die ik gebruik: https://play.google.com/store/apps/deta ... Calc&hl=nl
I'm not here.
Re: Screenshots & Videos
Ik maak de dienstregelingen zelf in OpenOffice (zie bijlage), met behulp van wat tabelletjes met rijtijden die, bij opgaaf van de begintijd, automatisch de rest uitrekenen. En als je de patroontijden hebt kun je dit patroon vervolgens herhalen tot je afwijkt van de dienstregeling. Je zult echter nog altijd zelf keringen in de gaten moeten houden, en conflicten bij knooppunten, en de in- en uitrukkers. En vervolgens mag je ook handmatig alle wagendiensten indelen, en vervolgens alles met de hand in xml gaan inkloppen (hoewel daar wel veel gecopy/pasted kan worden).
- Attachments
-
- Dienstregeling 2016 week.zip
- (113.75 KiB) Downloaded 282 times
Re: Screenshots & Videos
ik krijg het niet openMichiel wrote:Ik maak de dienstregelingen zelf in OpenOffice (zie bijlage), met behulp van wat tabelletjes met rijtijden die, bij opgaaf van de begintijd, automatisch de rest uitrekenen. En als je de patroontijden hebt kun je dit patroon vervolgens herhalen tot je afwijkt van de dienstregeling. Je zult echter nog altijd zelf keringen in de gaten moeten houden, en conflicten bij knooppunten, en de in- en uitrukkers. En vervolgens mag je ook handmatig alle wagendiensten indelen, en vervolgens alles met de hand in xml gaan inkloppen (hoewel daar wel veel gecopy/pasted kan worden).
Re: Screenshots & Videos
Van 5111 naar 5211:
En het was een toevalstreffer! Dus het is niet zo dat ik deze twee (5111, 5211) doelbewust naast elkaar heb gezet
En nog een opstelling van wat meer metrobakbeesten:
En het was een toevalstreffer! Dus het is niet zo dat ik deze twee (5111, 5211) doelbewust naast elkaar heb gezet
En nog een opstelling van wat meer metrobakbeesten:
- nstomjanssen2000
- Posts: 390
- Joined: 03 Aug 2013, 08:41
- Location: Nijmegen (Verweggistan)
- Contact:
Re: Screenshots & Videos
Een metrotrein van 4 rijtuigen MG2 naast drie treinen van drie rijtuigen SG3? Droom maar lekker verder.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
Re: Screenshots & Videos
Dat zullen we dan nog weleens zien straks. Ik ga zeker niet verder dromen, maar er werk van maken. 58 stuks SG2 in de dienstregeling van 2013? Tja, dan kan je wat dat betreft ook lekker verder dromen. Want dat was ook niet zo. In tegendeel, er reden slechts 15 en uiteindelijk 13. Al die fictieve paints zoals een MG2 in NS kleuren, London Underground etc. Daar klopt ook niets van, maar waarom doen we dat dan? Juist, omdat we het leuk vinden. Al die bizarre screenshots met de gekste mogelijkheden, die posten we ook toch voor de lol? Dan hoeft dit hierboven niet uit te blinken. Sinds wanneer rijdt het RET-Metro materieel in Simvliet? Het is allemaal fictief toch? Op dit moment rijden er geen MG2-rijtuigen in Rotterdam. Zelfs de 5024 niet. Niet eens voor een korte gezelschapsritje. Maar dat had toch wel gekunt. En juist dat beeld loop ik hier te schetsen. De treinen gaan dan langer mee. En natuurlijk met de nodige technische vernieuwingen. Zeg ik doe een MG2 en blauwe SG2 in de dienstregeling van 2014 dan is dat niet realistisch gezien de huidige, werkelijke dienstregeling van de werkelijke Rotterdamse Metro. Maar moet je het dan perse en altijd realistisch doen in een simulator en bovendien in een fictieve gemeente? Natuurlijk niet, want dan is alle lol eraf. Gezien je het nog niet begrijpt leg ik het even uit: Dit is zoals ik het gedaan zou hebben als ik ooit gepromoveerd was tot een hogere positie bij RET. Maar ik sta op het punt om mij vooralsnog te betrekken bij het bestuur van het bedrijf.nstomjanssen2000 wrote:Een metrotrein van 4 rijtuigen MG2 naast drie treinen van drie rijtuigen SG3? Droom maar lekker verder.
Ik waan mij dan wel extreem in dromeland:
En nee, dit is niet in 1990, en zeker niet met het idee dat de SG3 uit dat jaar komt. Er waren in de 90er jaren geen plannen voor de huidige SG3, maar als sinds 1970 waren er plannen voor materieel met meerdere geledingen. Zelfs tot maar liefst vier geledingen. Dit allemaal voor een efficiënte dienst. Maar goed, terug naar "Screenshots en videos".
Re: Screenshots & Videos
Ja, waarom niet een SG4 van ongeveer 58 meter lang, past meteen het gehele rijtuig (2x) in het station .MG2 wrote:En nee, dit is niet in 1990, en zeker niet met het idee dat de SG3 uit dat jaar komt. Er waren in de 90er jaren geen plannen voor de huidige SG3, maar als sinds 1970 waren er plannen voor materieel met meerdere geledingen. Zelfs tot maar liefst vier geledingen.
I'm not here.