Screenshots & Videos

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
luka23
Posts: 561
Joined: 17 Apr 2013, 19:41

Re: Screenshots & Videos

Post by luka23 »

I like what I'm seeing
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Screenshots & Videos

Post by rik079 »

Sjoerd wrote:Even een geintje tussendoor :lol:
heel leuk gedaan hoor, daar niet van maar de foto klopt op 3 fronten niet :-)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

rik079 wrote: heel leuk gedaan hoor, daar niet van maar de foto klopt op 3 fronten niet :-)
-> RR 4 komt niet langs Pijnacker Zuid
-> De SG2's hebben nooit digitale bestemmingsaanduiding gehad
-> De HTM zet geen SG2's in
-> De HTM 5000-serie bestaat uit Avenio's :D

Het was trouwens wel leuker geweest als de HTM de RandstadRail lijnen meer volgens Stadbahn concept zou hebben aangelegd (zoals de sneltram in Utrecht); met gelijkvloerse instap vanaf hoge perrons. Dan hadden ze de perrons in Zoetermeer ook veel minder ingrijpend kunnen verbouwen, en hadden ze het zo kunnen doen dat de metro's uit Rotterdam verder Den Haag in zouden kunnen rijden (in ieder geval door de tramtunnel en tot aan de Monstersestraat). En dan zouden langere metro's dan de huidige 2x SG3 ook mogelijk zijn; geen verschillende perronhoogten op het gezamenlijk deel, dus langere hoge perrons waren veel makkelijker inpasbaar geweest.
Nadeel daarvan is dan wel dat er in Den Haag een striktere scheiding zou moeten zijn tussen hogevloer en lagevloer lijnen; lijn 2 en 6 moeten dan vanaf CS bovengronds door het centrum (via het Buitenhof en de Jan Hendrikstraat). :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: Screenshots & Videos

Post by rik079 »

Sjoerd wrote:
rik079 wrote: heel leuk gedaan hoor, daar niet van maar de foto klopt op 3 fronten niet :-)
-> RR 4 komt niet langs Pijnacker Zuid
-> De SG2's hebben nooit digitale bestemmingsaanduiding gehad
-> De HTM zet geen SG2's in
-> De HTM 5000-serie bestaat uit Avenio's :D

Het was trouwens wel leuker geweest als de HTM de RandstadRail lijnen meer volgens Stadbahn concept zou hebben aangelegd (zoals de sneltram in Utrecht); met gelijkvloerse instap vanaf hoge perrons. Dan hadden ze de perrons in Zoetermeer ook veel minder ingrijpend kunnen verbouwen, en hadden ze het zo kunnen doen dat de metro's uit Rotterdam verder Den Haag in zouden kunnen rijden (in ieder geval door de tramtunnel en tot aan de Monstersestraat). En dan zouden langere metro's dan de huidige 2x SG3 ook mogelijk zijn; geen verschillende perronhoogten op het gezamenlijk deel, dus langere hoge perrons waren veel makkelijker inpasbaar geweest.
Nadeel daarvan is dan wel dat er in Den Haag een striktere scheiding zou moeten zijn tussen hogevloer en lagevloer lijnen; lijn 2 en 6 moeten dan vanaf CS bovengronds door het centrum (via het Buitenhof en de Jan Hendrikstraat). :)

Grappig dat je erover begint, want ik rijd het traject Zoetermeer - Monstersestraat elke dag 2 keer, en het lijkt me dat het niet handig is om de metro nóg verder Den Haag in te laten rijden (behalve het Spui en de Grote Markt dan) gezien daar toch bijna niemand komt (zowat iedereen stapt al uit bij Centraal Station) persoonlijk zou het voor mij handig zijn, ben ik sneller thuis :-). de reden dat de RegioCitadis voertuigen (dus GÉÉN AVENIO'S.......) heeft volgens mij te maken met het feit dat ook tram 19 (Delft-noord en Leidschendam) als RandstadRail rijd en omdat tram 2 vroeger ook met Citadissen reed. gezien ik nu toch niks te doen heb ga ik even tellen hoeveel haltes er dan volledig verbouwd zouden moeten worden: Alle.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

rik079 wrote: gezien ik nu toch niks te doen heb ga ik even tellen hoeveel haltes er dan volledig verbouwd zouden moeten worden: Alle.
In de Stadbahn-stijl suggestie die ik hierboven heb gedaan zou de RandstadRail introductie het volgende voor Den Haag hebben betekend (nu niet meer realiseerbaar);
-> Zoetermeer: De NS-perrons niet naar lagevloertramhoogte aanpassen, maar ophogen naar metrohoogte (net zoals de perrons op de Hofpleinlijn).
-> Bijkomend voordeel; met een simpele verbindingsboog bij het Hofpleinlijn/Zoetermeerlijn splitspunt was een directe Rotterdam-Zoetermeer dienst relatief goedkoop mogelijk geweest.
-> Leidschenveen-Laan van NOI: Uitsluitend hogevloer perrons.
-> Den Haag Centraal: spoor 11 en 12 waren treinsporen gebleven. Materieel uit zowel Zoetermeer als Rotterdam bij Laan van NOI rechtsaf het Netkousviaduct op.
-> Netkousviaduct: geschikt voor metro's, hogevloer ipv lagevloer halte halverwege.
-> Tramhalte CS-Hoog: twee sporen met hogevloer perrons voor RandstadRail, twee lagevloer perrons voor tram 2+6.
-> Tramtunnel: Tram 2+6 op maaiveld er uit (langs het Stadhuis, bestaande sporen), hogevloer RandstadRail verder ondergronds. Ondergrondse haltes met hoge perrons. Dat zijn dan dus échte metrostations.
-> Metro's uit Rotterdam ofwel doorrijden tot Monstersestraat, ofwel een ondergrondse keermogelijkheid achter de halte Grote Markt.
-> Trams uit Zoetermeer (hogevloer; ofwel metrotype zodat het ook het gehele RR-net kan berijden, ofwel materieel naar Hannovers TW2000/3000-voorbeeld) door over de huidige RR3/4 routes, het hoge perrons voor gelijkvloerse instap.

-> Lijn 2, 19, en alle andere lijnen: Avenio's. Lijn 19 rijdt eigenlijk alleen met RandstadRail trams omdat er een kopeindpunt kwam in Delft Noord (en ook in Leidschenveen) en er toen nog geen Avenio's waren (toen lijn 19 nog tot Delft Tanthof doorreed, werden er gewoon GTL's ingezet). En kennelijk is er een overschot aan Regiocitadissen aanwezig, want er wordt erg weinig gekoppeld gereden. Als ze dat ivm de drukte meer (of uiteindelijk misschien zelfs standaard) gaan doen, zullen er op lijn 19 wel alsnog Avenio's gaan rijden.
;)

Maar back on topic; Heeft iemand nog een leuke screenshot? :D
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Maronit
Posts: 173
Joined: 23 Feb 2015, 16:25
Location: Noord-Brabant (North-Brabant), Nederland (The Netherlands)

Re: Screenshots & Videos

Post by Maronit »

Image
Net optijd
Glasgow underground FTW, the london one is nice too.
heb inmiddels gehoorschade volgens mij, vanwege vierkante wielen in de sim. -2.00 FTW :lol:
User avatar
Sjoerd
Posts: 5632
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

Niet zo'n goede buurt om te parkeren..... :lol:

(repaint uit de showroom)
Attachments
Grafiti.jpg
Grafiti.jpg (231.11 KiB) Viewed 5469 times
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Screenshots & Videos

Post by Lincoln »

Morgen om 2 uur is er weer een livestream op mijn youtube kanaal!

Zal ik een livestream announcement topic maken? :P

En hier een screen om jullie bezig te houden :P

Een repaint waarvan alleen op de metro sim discord bekent is dat hij er is: http://imgur.com/a/r18mV Ja er zijn ook gehaktballetjes :P
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Michiel »

Als er genoeg mensen interesse hebben (tja, wat een vraag :lol:) wil ik ook wel eens een livestream doen vanuit Nederdam dit weekend :D
User avatar
Lincoln
Posts: 270
Joined: 03 Sep 2015, 10:42

Re: Screenshots & Videos

Post by Lincoln »

Michiel wrote:Als er genoeg mensen interesse hebben (tja, wat een vraag :lol:) wil ik ook wel eens een livestream doen vanuit Nederdam dit weekend :D
Als je het maar morgen doet :P Vandaag ga ik live om 2 uur
Usually found in the 1700 and the 186 043/186 122
Post Reply