Screenshots & Videos

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Tiesder »

Een bug of niet.., ik vind het er juist realistischer uitzien :oops:
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by metroverslaafde »

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen in ieder geval...
Gisteren in de 'echte' sg3 was er ook een deur die niet open ging. De ret had de deur voorzien van een sticker 'deur defect' en hoeveel mensen er dan nog op de knop drukken... :lol:

Misschien waren de deuren hier dus ook wel defect. Wel een leuk gezicht overigens.
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Michiel »

Stiekem waren die oude stations toch wel mooi, voor men alle wanden, plafonds en zuilen wit heeft gekalkt... Misschien eens tijd voor een renovatie waarbij het station een moderne uitstraling krijgt, maar met behoud van de kenmerken uit de goede oude tijd?
Attachments
Oud.jpg
Oud.jpg (110.61 KiB) Viewed 5051 times
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Screenshots & Videos

Post by Samuel »

Michiel wrote:Misschien eens tijd voor een renovatie waarbij het station een moderne uitstraling krijgt, maar met behoud van de kenmerken uit de goede oude tijd?
ik heb een paar ideeën:
1. De oude balustrade in het rood (dat past bij de DRIM en het oogt ook modern).
2. Witte wanden bij de ruiten (zoals wij die nu hebben).
3. Het houten plafond.
4. Betonvloer (zoals wij die nu hebben).

Hopelijk zou dit er ook mooi uit moeten zien, al gebruik ik mijn mislukte ontwerp simulatortje in mijn hoofd :P .
I'm not here.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: Screenshots & Videos

Post by Samuel »

Best wel mooi toch? :mrgreen:

Image
I'm not here.
User avatar
nstomjanssen2000
Posts: 390
Joined: 03 Aug 2013, 08:41
Location: Nijmegen (Verweggistan)
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by nstomjanssen2000 »

Ik geef toch de voorkeur aan het oude perron. Of nog beter, een stenen NS-perron. Of een houten perron. Of eentje van gras. Maar dat beton oogt saai.
Met hoogachtende groet, prof. dr. in. mr. Duymsuych, gepromoveerd in de Slag om de Coeck. Hierin sneuvelden 66 chocoladekoekjes, 72 speculaasjes, 101 stroopwafels, 145 ... [Dit relaas is onderbroken wegens het gebrek aan nut ervan.]
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by metroverslaafde »

Misschien een leuke optie om de stations te kunnen repainten net zoals de rijtuigen.

Een perron met tegels is wel mooier dan een uit gegoten beton, misschien is het leuk om verlichting op te hangen aan het plafond en bankjes en prullenbakken neer te zetten om het wat leuker te maken op het perron :)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5667
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

metroverslaafde wrote:Misschien een leuke optie om de stations te kunnen repainten net zoals de rijtuigen.

Een perron met tegels is wel mooier dan een uit gegoten beton, misschien is het leuk om verlichting op te hangen aan het plafond en bankjes en prullenbakken neer te zetten om het wat leuker te maken op het perron :)
Wat vollere perrons zouden inderdaad leuk zijn. Dan zou ik het wel leuk vinden als er om te beginnen overal stationsnaamborden komen te staan. En natuurlijk perrontoegangen waar die er nu nog niet zijn (denk bijvoorbeeld aan de meeste perrons op maaiveldhoogte, Tussenvelden spoor 4, en Stadionweg). :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by metroverslaafde »

In dat opzicht zijn de stations op de aftakking naar de molens aardig in orde, die zijn redelijk toegankelijk voor 'publiek'
Simvliet centrum en Alexanderpark hebben een mooie trap. Jammer dat dat dan geen roltrappen zijn ;) Ik heb verder geen idee hoe moeilijk het is om een station op te leuken, ik kan me voorstellen dat daar behoorlijk veel tijd in gaat zitten.

Als je bij de bergen de roltrap af gaat dan sta je in het gras en er is nergens een weg te bekennen :lol:
Image

Nu gaat het er niet om waar de wegen liggen, maar het is wel apart als je direct op een grasveld terecht komt als je van de roltrap komt.

Is het handig de perrondiscussie af te splitsen naar het al bestaande toekomstplannen topic?
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2471
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Michiel »

Probleem is vooral dat, met name in de huidige editor, het erg veel werk is om een goede entree van het station te maken. Alle objecten moeten op maat gemaakt worden en ter plaatse goed uitgemeten geplaatst worden. Vandaar dat de stations vaak ook standaardmaten zijn, dan zijn dezelfde objecten herbruikbaar voor meerdere stations, eventueel in iets andere samenstelling. Dat gaat zeker verbeteren in de toekomst, maar niet nu.
Post Reply