Screenshots & Videos

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Michiel »

Met een remise vol bommetjes haal ik nu minstens 30fps zonder schokken. Geluiden zijn een ander probleem overigens.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

Michiel wrote:Met een remise vol bommetjes haal ik nu minstens 30fps zonder schokken.
Zou je daar eens een screenshot van kunnen maken? We zitten natuurlijk allemaal te wachten tot we ook met de Bommetjes kunnen gaan rijden, aangezien dat de enige Rotterdamse metro's zijn die nog missen in de simulator. Het zou leuk zijn daar ook wat screenshots van te zien (ook van de zijde zonder bestuurderscabine). ;)

Of een downloadlinkje naar het materieel zelf natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
Michiel
Site Admin
Posts: 2469
Joined: 11 Sep 2011, 13:32

Re: Screenshots & Videos

Post by Michiel »

Bommetjes als in [R]SG3 ;)
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

Dus de SG3's hebben dezelfde bijnaam gekregen als de MG2 stellen? Terwijl het toch echt ander materieel is?
Het lijkt de NS wel, die ook twee verschillende treinseries "Sprinter" heeft genoemd (gelukkig is de term "SLT" wel goed in omloop gekomen, zodat het onderscheid duidelijk is), en zelfs de term "Stoptrein" heeft vervangen door deze materieelnaam. :|
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
wouter
Posts: 6
Joined: 26 Mar 2014, 14:06
Location: Zoetermeer

Re: Screenshots & Videos

Post by wouter »

Leuk al die verbouwingen aan Simvliet.

Ja de bommetjes wachten we al een tijd op maar die ICE SG3 is ook interessant foto van de Kopbak misschien?

Groeten,

Wouter
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by metroverslaafde »

Sjoerd wrote:Dus de SG3's hebben dezelfde bijnaam gekregen als de MG2 stellen? Terwijl het toch echt ander materieel is?
Het lijkt de NS wel, die ook twee verschillende treinseries "Sprinter" heeft genoemd (gelukkig is de term "SLT" wel goed in omloop gekomen, zodat het onderscheid duidelijk is), en zelfs de term "Stoptrein" heeft vervangen door deze materieelnaam. :|
De mg2/1 en sg2/1 serie zijn bij bombardier gebouwd evenals de (r)sg3. Vandaar bommetjes.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5645
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Screenshots & Videos

Post by Sjoerd »

Oke, ik dacht dat die naam via een tussenstap was ontstaan voor een specifieke serie. Dat de MG2 bij zijn eerste verschijning in navolging van "type M" en "type T" een eerste aanduiding als "type B" kreeg, wat in combinatie met de fabrikantnaam uiteindelijk het "Bommetje" werd (de aanduiding type B heb ik overigens al jaren niet meer gehoord, die term is kennelijk net zo min aangeslagen als "apenkop" voor Mat'64 of "Regiorunner" voor VIRM). ;)
Maar goed, Ik zal het dan maar gewoon houden bij de officiële aanduidingen, dan kan er geen onduidelijkheid ontstaan. :)
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
MetroRET
Posts: 30
Joined: 08 Sep 2013, 17:14

Re: Screenshots & Videos

Post by MetroRET »

De komst van de Type RSG3 en SG3 is denk ik het einde gekomen van die bijnaam ''Bommetje'', omdat die RSG3 en SG3 natuurlijk ook bommetjes zijn.
Zelf heb ik dat nooit gebruikt. Al vanaf het begin moet ik zelfs de 5400'en 'Type S' en geen Type B zoals men ze ook vaak noemt.
User avatar
MG2
Posts: 1142
Joined: 17 Apr 2013, 19:44

Re: Screenshots & Videos

Post by MG2 »

Image
User avatar
metroverslaafde
Posts: 428
Joined: 08 Feb 2014, 13:32
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Screenshots & Videos

Post by metroverslaafde »

Sow jij durft! Ik zou nooit daar tussen die sporen gaan staan :lol:
Post Reply