[WIP] Metro Sim Driver

Algemene discussies over de simulator.

Moderator: senjer

Post Reply
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

[WIP] Metro Sim Driver

Post by Tiesder »

Hi allemaal,

Ik ben sinds kort bezig met een tooltje bezig die de act-bestanden inleest en omzet in iets meer visuelere dienstregelingen.
Voor nu kan ik alleen nog de vertrektijden per rit weergeven. Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld om dan met deze info, en als het lukt data uit de sim te krijgen, zoals het tijdstip en huidige locatie, dit aan elkaar te koppelen, zodat je feedback krijgt of je op tijd rijdt of juist met vertraging en hoeveel.
Misschien ken je zulke systemen al? Zoals het IBIS in Duitsland of InfoXX van connexxion. Ik geloof dat het in de Rotterdamse Metro PinfoS heet?

Als we een stapje verder gaan, je bijvoorbeeld zou het AI-verkeer kunnen monitoren. Om te kijken of de scenario die je in elkaar hebt gezet klopt en uitkomt. Maar ja... Eerst kijken hoever we komen.

Als je zelf misschien wat leuke ideeën hebt, laat het me maar weten!
Hier zijn alvast wat screenshots om je een idee te geven hoe het er nu uitziet.
Het gaat nog om een vroege, eerste versie... maar ben wel benieuwd hoever ik ermee kan komen.

Image

Image

Image

Image

-Ties
User avatar
Alfacinha315
Posts: 1032
Joined: 16 Sep 2016, 14:20

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by Alfacinha315 »

Ik vind het leuk. :)
Greetings from Lisbon, the capital city of Portugal.
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by rik079 »

Misschien zoiets als EvendPC2 software zoals in voertuigen van Keolis,maar dan voor MS?
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by Tiesder »

Exact ja... een boordcomputer maar dan voor MS.
Naja eigenlijk een programmaatje dat draait naast de simulator.
User avatar
Samuel
Posts: 864
Joined: 13 Sep 2013, 05:55

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by Samuel »

Wat je ook zou kunnen doen is toetsen koppelen, zoals de toetsen die je gebruikt om deuren te ontgrendelen en te vergrendelen. Op die manier kun je ervoor zorgen dat jouw applicatie als een feedback reageert door van aan te geven of je op tijd de deuren opent en/of sluit bij een station in een route. Een goed voorbeeld hiervoor is de oude afroeptool die bijna niet meer gebruikt wordt. ;)
I'm not here.
User avatar
Sjoerd
Posts: 5646
Joined: 26 Dec 2014, 21:14
Location: Alphen aan den Rijn

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by Sjoerd »

Misschien kan Michiel een log-functie maken, waarbij gedurende een simulatie een logbestand wordt weggeschreven, met daarin het ID van elke trein, de positie (bv CVL bloknummer) en de actuele snelheid, voor elke simulatieseconde (@Michiel; gewoon een idee ;) )
(Ik kan nog wel meer verzinnen waar zo'n functie handig voor kan zijn :) )
Last edited by Sjoerd on 12 Feb 2019, 21:39, edited 1 time in total.
CEO of the Rijndam Electrical Transport company :D
User avatar
MP 85
Posts: 546
Joined: 02 Jan 2017, 16:11
Location: France

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by MP 85 »

Je hebt een heel goed idee gevonden, ik ben er dol op ;)
Image
Tiesder
Posts: 127
Joined: 18 Apr 2013, 19:32

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by Tiesder »

Samuel wrote: 11 Feb 2019, 22:03 Wat je ook zou kunnen doen is toetsen koppelen, zoals de toetsen die je gebruikt om deuren te ontgrendelen en te vergrendelen. Op die manier kun je ervoor zorgen dat jouw applicatie als een feedback reageert door van aan te geven of je op tijd de deuren opent en/of sluit bij een station in een route. Een goed voorbeeld hiervoor is de oude afroeptool die bijna niet meer gebruikt wordt. ;)
Dit is inderdaad best handig voor een eerst versie inderdaad. Met python, waar ik dit in programmeer, moet dat wel mogelijk zijn. Handiger zou wel zijn, zoals Sjoerd al zei, dat de simulator op één manier manier of een andere aangeeft wat de huidige situatie is. Dan zit je ook niet met eventuele toetsen die per ongeluk ingedrukt zijn. En eerlijk gezegd: het zou er veel vetter uitzien als het automatisch gebeurt 8-)

Wat voortgang:
Ik ben nu vooral bezig met het "doorscrollen" van stations. Dus dat het station waar je nu naar onderweg bent bovenaan staat en anders staat de vertrektijd vermeld.

Image

Image

-Ties
rik079
Posts: 78
Joined: 11 Dec 2016, 14:56

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by rik079 »

Samuel wrote: 11 Feb 2019, 22:03 Wat je ook zou kunnen doen is toetsen koppelen, zoals de toetsen die je gebruikt om deuren te ontgrendelen en te vergrendelen. Op die manier kun je ervoor zorgen dat jouw applicatie als een feedback reageert door van aan te geven of je op tijd de deuren opent en/of sluit bij een station in een route. Een goed voorbeeld hiervoor is de oude afroeptool die bijna niet meer gebruikt wordt. ;)
Over afroeptool gesproken, zou die niet in dit programma geïntegreerd kunnen worden?
misschien is het een klein beetje off-topic, maar ik denk dat er sowieso ook behoefte is aan een nieuwe tool, eventueel met een échte voice-over (of gewoon iemand met een afroepachtige stem, maar in ieder geval niet nog een robot) aangezien ik nog steeds gek wordt van 'Aaaaleksanduparruk' :lol:
metrosimfan
Posts: 78
Joined: 08 Oct 2015, 11:32

Re: [WIP] Metro Sim Driver

Post by metrosimfan »

Is dit onderwerp nog steeds relevant? Het project had eerder mijn interesse gewekt. Ik zou het jammer vinden als er niet langer naar wordt doorgegaan.

Opmerking: ik spreek geen Nederlands, maar ik heb de thread niet gevonden in het Engelse forum. Daarom heb ik hier geantwoord met de hulp van de Google-vertaler.

Duitse versie: Ist dieses Thema noch aktuell? Das Projekt hatte schon früher mein Interesse geweckt. Ich fände es schade, wenn es nicht mehr weiter verfolgt wird.

Hinweis: Ich kann kein niederländisch, aber habe den Thread nicht im englischen Forum gefunden. Deswegen habe ich hier geantwortet unter Zuhilfenahme des Google Übersetzers.
Have I ever said, that my english competitions are horrible?
Post Reply